Následuje tak platformu NVIDIA "SLI Physics" a týká se počítání fyziky ve hrách pomocí grafických čipů. V tiskové zprávě se mimo jiné uvádí, že tradiční PC hry jsou limitované tím, kolik toho zvládne vypočítat procesor na jedné straně a tím, kolik toho zvládne grafický čip na straně druhé. A stejné limity pak mají dopad na to, jak moc mohou hry ztvárňovat nebo imitovat realitu. ATI tyto bariéry boří, když uvádí CrossFire X1900 multi-GPU řešení v kombinaci s Intel Core 2 procesorem a tak přináší zároveň fyziku, kvalitu obrazu, a výkon ve hrách. Princip řešení je takový, že jeden grafický čip slouží k počítání 3D a druhý odlehčuje procesoru počítáním fyziky.
Hráči si nyní budou moci vychutnat herní scény s 20 000 až 30 000 různými vzájemně kolidujícími objekty, jejichž pohyb může být přesně simulován a renderován v reálném čase při akceptovatelném počtu fps. CrossFire nabízí hráčům možnost klasické a zároveň nové "fyzikální" konfigurace PC. Toto řešení je navíc flexibilní ještě v tom smyslu, že grafické karty mohou být v PC v obou 1+1 a 2+1 konfiguracích, přičemž dvě grafické karty mohou počítat v normálním CrossFire režimu grafiku a jedna grafická karta navíc může počítat fyziku. Předpokládá se, že v takovém případě budou moci hráči použít v počítači jednu nebo dvě high-endové karty na grafiku a jednu low-endovou čistě na fyziku. To je také důvod, proč ATI doporučuje výrobcům základních desek přidávat na základní desky ještě jeden PCI-Xpress x16 slot navíc, čistě pro grafickou kartu počítající fyziku.
6. 6. 2006 20:20 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |
ATI představila svůj projekt "Boundless Gaming" (to by se dalo přeložit jako "neomezené hraní").
zdroj: ATI