zdroj:
tisková zpráva
Jak máte v PC nějaký pomalejší hardware, hned se to pozná. A když vlastníte nějaký procesor s více jádry, hodně to pomůže, ale není to samospasitelné. Zatímco první jádro pracuje celou dobu na 90-100 procent, druhé jede tak na 20-50 procent. U procesoru se čtyřmi jádry už je přínos třetího a čtvrtého jádra prakticky nulový, Supreme Commander je neumí pořádně využít. No a samozřejmě, druhou klíčovou komponentou je grafická karta. Bohužel ani nejnovější grafické karty současnosti negarantují dostačující výkon ve vyšších rozlišeních. Cokoliv menšího než RADEON X1950 Pro začne mít problémy na větších mapách s více hráči. Při kvalitě obrazu nastavené na minimum (low) v rozlišení 1280x1024 se RADEON X1950 Pro dostane jenom na 24 snímků za sekundu. Extra výkonná GeForce 8800 GTX si ale neporadí o moc lépe. V průměru dosáhne výkonu jenom 31 fps. I když je to hratelná rychlost, rozhodně to neodpovídá potenciálu karty, která je v mnoha jiných (často i mnohem lépe vypadajících) hrách přibližně dvakrát výkonnější. Při zapnutí maximální kvality obrazu také GeForce 8800 GTX spadne výkonem na podprůměrných 22 fps.
Na základě takových výsledků je jasné, že GeForce 8800 GTX něco brzdí. S největší pravděpodobností to bude procesor, takže se nám kruh zase uzavírá. Když se použije třeba Intel Core 2 Duo E6700 v kombinaci s nějakou rychlou kartou, jako je 7900 GTX, X1950 XTX, 8800 GTS a samozřejmě 8800 GTX, přitom se zvedají taktovací frekvence, výkon roste přímo v závislosti na frekvenci procesoru. To samé se stane s AMD Athlon X2. Jakmile se jen trochu přetaktují, výkon poslušně roste, protože Supreme Commander je hra závislá na hrubém výkonu procesoru.
Poslední důležitou položkou pro Supreme Commander je velikost paměti. Jestli máte Windows XP a chcete hrát za nějakých solidních podmínek, potřebujete 2 GB operační paměti. Na menší paměti, jako třeba 1 GB, se vám může stát, že se scéna začne kousat, když bude v mapě hodně (tisíc+) jednotek. Větší paměť se asi neprojeví na počtech fps, ale při hraní jí bezpečně poznáte. No a co se týká Windows Vista, na nichž sice Supreme Commander běží lépe, ale tam vám 2 GB paměti stačit nebudou. Pro bezproblémový chod jsou vhodné 4 GB paměti. Při velké zátěži systém sice zpomalí, ale nezačne se kousat. Více v novém testu finální verze SC na LegionHardware.
Update - objevil se první patch 3217 (20 MB) pro anglickou verzi (překlad seznamu změn) a další benchmarky Supreme Commandera včetně srovnávacích obrázků na různé detaily na GameSpotu. Dle něj byla hra vyvinuta s ohledem na příštích pět let, takže rozhodně zužitkuje vaše budoucí upgrady PC. Největší vliv na výkon má nastavení stínů a přesnosti vykreslování (Shadow & Fidelity), ale hra pak pochopitelně nebude tak hezká. Svou roli sehraje i podporované zapojení dvou monitorů.
23. 2. 2007 15:15 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |
Jak naznačily nedávné benchmarky bety i naše recenze, výkon v Supreme Commander závisí úplně na všem.
zdroj: LegionHW
