Rozhovor s Richardem Huddym z ATI o Xbox 360
zdroj: tisková zpráva

Rozhovor s Richardem Huddym z ATI o Xbox 360

12. 6. 2005 19:19 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Richard Huddy dříve pracoval pro 3D Labs, posléze pro NVIDII a nyní je zodpovědný za program podpory vývojářů ve společnosti ATI.

Srozumitelným jazykem řečeno, stará se zkrátka o to, aby měli vývojáři dostatek informací a aby jejich hry běžely na ATI hardwaru co možná nejlépe. V souvislosti s uvedením nové konzole Microsoft Xbox 360 poskytl Huddy rozhovor serveru Bit-Tech, v němž se mimo jiné zmínil i o některých nových technologiích, které se budou týkat grafických čipů, jejichž uvedení na trh je naplánováno na rok 2006 (a později).

O čipu Xenos (čip ATI pro Xbox 360) například řekl, že jeho USA (Unified Shader Architecture) je schopna poskytnout výkon téměř dvojnásobný, něž jakého jsou schopny současné počítačové 3D čipy. Pracuje také mnohem efektivněji, což je způsobeno tím, že hry jsou obvykle limitovány pouze jednou částí GPU, například shader enginem nebo vertex enginem. S unifikovanou architekturou Xenosu, která má renderovací cesty schopné práce jak se shadery, tak geometrií), jsou všechna úzká hrdla odstraněna a hardware může být využit na 100 procent.

Huddy dále řekl, že by byl velmi překvapen, pokud by se v nejbližší době podobná architektura objevila v osobních počítačích. Podle něj jsou obě architektury, Xbox 360 vs. PC, prakticky neporovnatelné, protože konzole má výhodu už v tom, že pro ní má Microsoft speciální verzi DirectX (nebo Windows Graphics Foundation), která obsahuje instrukce šité hardwaru na míru. Zatímco normální DirectX pro počítače si o nich může nechat zdát. Navíc je architektura Xbox 360 "uzavřená". To znamená, že se u ní nemusí počítat s miliony možných konfigurací jako u PC. Tudíž je s ní možné provádět zvláštní věci (zejména s ohledem na efektivitu), které nemají ve světě počítačů obdobu. Celý rozhovor najdete zde.

cappy

Nejnovější články