Důvodem má být vysoká cena čipu R300, který se používá do grafických karet Radeon 9500PRO a který se příliš neliší od svého více taktovaného brášky R9700PRO. A co je vlastně Radeon 9600 zač? To se dočtete v dnešním HW týdeníku, kde jsou přiloženy i výsledky prvních benchmarků z včerejšího testu na AnandTechu.
-
Ve hrách, kde je kromě pokročilé technologie potřeba také hrubý výkon (jako je tomu například při vyhlazování hran, antialiasingu), má Radeon 9600PRO co dělat, aby se udržel ve špičce. A občas má dokonce co dělat, aby se udržel v kontaktu se staršími Radeony 9500PRO nebo GeForce 4 Ti 4600. Na druhou stranu je Radeon 9600PRO ve většině her rychlejší, než konkurenční GeForce FX 5600Ultra a výjimku tvoří snad jedině benchmark ze hry Quake III Arena, který je testem hrubého výkonu. To samé platí o testech se zapnutým antialiasingem, který je tradičně doménou čipů ATi a ve kterém si v porovnání s GeForce FX 5600Ultra nevede špatně ani Radeon 9600PRO. Přitom právě GeForce FX 5600Ultra, která se nVidii příliš nepovedla, bude pro R9600PRO představovat nejvážnějšího soupeře na trhu... [více]
zdroj: TheInquirer, Anandtech