Ovladač Wii mnohem lepší než ovladač PS3?
zdroj: tisková zpráva

Ovladač Wii mnohem lepší než ovladač PS3?

19. 6. 2006 22:22 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Postupem času se ukazuje, že ovladač Nintendo Wii bude po technické stránce mnohem pokročilejší, než ten, jaký plánuje Sony pro PS3 (a o ovladači Microsoftu pro Xbox 360 ani nemluvě).

Skoro se zdá, že zájem o Wii ovladač skutečně inspiroval Sony, aby použila svoje řešení a rychle naskočila do vláčku, který Nintendo svým počinem rozjelo. Vývojáři Warhawk totiž dostali jenom 10 dní na to, aby do hry dodělali snímání pohybu prezentované na E3. Může to být náhoda, ale také to může znamenat, že snímání pohybu nebyla nějaká dlouhodobě připravovaná záležitost. Tomu by nasvědčoval i fakt, že Sony sáhlo po velmi starém a technicky primitivnějším řešení, které je schopné maximálně hlídat pohyb v osách x, y, z a při rychlém pohybu způsobuje slušný lág (zpoždění). Hodí se tedy maximálně na ovládání letounu nebo možná ještě tak motorky. Jinými slovy, snímání pohybu v PS3 ovladači bude, ale bude tam prakticky k ničemu.
Řešení Nintenda je přitom mnohem chytřejší, propracovanější, umožňující prakticky neomezené možnosti. Základním stavebním kamenem je hromada senzorů pohybu umístěná v mono-joypadu, tzv. MEMS (micro electro-mechanical systems), což není nic nového, jsou to vlastně akcelerometry nebo chcete-li měřiče zrychlení, které se třeba používají v některých pevných discích pro notebooky, aby včas zaznamenaly určitý typ pohybu (pád, náraz) a zaparkovaly hlavičky disku dřív, než dojde ke ztrátě dat (nebo v automobilech, kde dají signál řídící jednotce k odpálení airbagů). Tyto MEMS vysílají signály o pohybu ovladače do konzole přes bezdrátové rozhraní Bluetooth a zpětně komunikují se dvěma senzory, které jsou umístěné v "hrazdě" položené před televizí.

Znalci tvrdí, že po technické stránce by takové řešení stačit mohlo, ale naráželo by na problémy. Když by se třeba s ovladačem pohnulo rychle doprava a hned na to pomalu doleva nebo by se provedl nějaký další, mnohem komplikovanější pohyb (otáčení apod.), i malá chyba ve výpočtech akcelerometrů by znamenala, že by se ovladač v prostoru před televizí fakticky ztratil. Musela by se provést jeho re-kalibrace a podobně. Vůbec by nebylo možné používat ho jako pistoli pro fps hry, ani jako meč pro Jedi-Knight hry (na jednu se třeba chystají LucasArts, přičemž integrovaný reproduktor má vytvářet zvuk "světelného meče") a už vůbec ne jako tenisovou raketu nebo jako hůl pro golf. Přitom to se s ovladačem Wii dá normálně dělat. Spekuluje se také o funkci zvláštního optického senzoru, který ovladač obsahuje a mnozí tvrdí, že je to právě on, který stojí za "point" schopností ovladače.

Všechno také nasvědčuje tomu, že Nintendo na vývoji ovladačů i nadále pracuje. Mono-joypadu například mohou přibýt nějaká nová tlačítka, takže může velice dobře fungovat i jako ovladač tradiční. Není ani vyloučeno, že se může objevit i celá řada nových a zvláštních periferií (baseballové pálky, kytary). Zajímavé jsou dohady o tom, "co na to vývojáři?" Řada z nich prý opouští Sony kvůli nákladům na vývoj a stěhuje se do tábora Nintenda.

cappy

Nejnovější články