zdroj:
tisková zpráva
Ještě nedávno se šéf NVIDIE holedbal, že když AMD převzala ATI, je to vlastně dobře, protože NVIDIA tak zůstala jediným nezávislým dodavatelem čipsetů a grafik pro PC. Těšil se samozřejmě, že budou jedinou rozumnou alternativou pro Intel platformu a že na tomto trhu zůstanou prakticky sami. Ovšem hned nato Intel představil projekt desktopového grafického čipu s kódovým označením "Larrabee" (info), jehož úkolem je soupeřit se samostatnými high-endovými čipy, a to samozřejmě i se samostatnými grafickými čipy NVIDIE.
V ten moment byl oheň na střeše a začala (nejenom) slovní válka mezi oběma firmami. NVIDIA nedala Intelu licenci na SLI technologie, i když od nich obdržela licenci na QPI. Rozjela iniciativu "optimalizované PC", ve kterém vyzdvihuje pravdivý fakt, že pro hráče je mnohem výhodnější investovat do nové grafiky, než do rychlejšího procesoru. Jen-Hsun Huang, dlouholetý šéf NVIDIE, nedávno nazval integrované grafické čipy Intelu "vtipem" a k tomu dodal, že jestli chce Intel zvýšit grafický výkon svých čipů desetkrát do roku 2010, jak plánuje, je to akorát tak na to, aby se dostal na úroveň současné nabídky NVIDIE.
Nebyla to reakce úplně spontánní. Předcházel jí nepřímý atak ze strany Intelu, kdy si Pat Gelsinger honil tričko s tím, že grafické čipy současnosti, tak jak je známe dnes a které milujeme, brzy skončí, protože používají jako hlavní technologii vykreslování rasterizaci. Kdežto nový Intel Larrabee čip, připomínající spíše specializovaný procesor s mnoha jádry, bude používat jako technologii vykreslování Ray-tracing, který je součástí 3D technologií známých jako globální iluminace a který dle jeho slov představuje budoucnost. Není sporu o tom, že tato technologie má být mnohem vhodnější pro super realistické hry, bohužel její masovému rozšíření brání extrémní hardwarová náročnost. Což by mohla být příležitost pro NVIDII
Teď si analytici lámou hlavu nad tím, jak vyhrocená situace může skončit. NVIDIA vstupuje do souboje jako jasný outsider. Z jednoduché důvodu: je to primárně vývojář, nevlastní žádné továrny a nemá kontrolu nad výrobním procesem. Intel ano. Existuje celá řada scénářů, jak se jejich vzájemné soupeření může vyvíjet. Ovšem když v celém zápase o nejvýkonnější grafický čip budoucnosti prohraje Intel, nic se nestane. Když prohraje NVIDIA, bude mít vážné problémy.
13. 4. 2008 13:13 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |
Otevřená válka mezi NVIDIÍ a Intelem odstartovala: kvůli čemu si jdou tak po krku?
zdroj: DailyTech