- | Nejenom počítače ale i herní konzole jsou elektrické přístroje a tudíž vykazují jistou spotřebu. Při hraní her je největším žroutem Xbox 360 (165 Wattů), následován původním Xboxem (70 Wattů), Playstationem 2 (30 Wattů), Dreamcastem (22 Wattů), GameCube (21 Wattů) a konečně Playstation 1 (6 Wattů). U Nintendo Wii se předpokládá spotřeba méně než 100 Wattů, u Playstation 3 bude přibližně stejná jako u Xbox 360. Mimochodem, Xbox 360 je docela slušně energeticky náročným i když na něm člověk nehraje, a je pouze v menu. Potom si řekne o 145 Wattů. |
- |
Ani SiS se nevzdává naděje na úspěch v novém prostředí DX10 a proto plánuje grafický čip Mirage 4, který by ho měl podporovat. Opět půjde o integrované řešení, které bude umět hardwarově dekódovat H.264 a bude určené pro procesory Intel (čipset SiS 672) a také Athlony 64 (čipset SiS 772). Smůla je, že Mirage 4 nebude vůbec určený pro hráče, ale spíše pro levné počítače. |
- |
Nabídka ATI a NVIDIE se neomezuje jenom na grafické čipy, ale obě firmy působí v celé řadě oblastí. Velmi zajímavé je porovnání čipových sad ATI CrossFire Xpress 3200 AM2 vs. Nvidia nForce 590 SLI. Přičemž nForce 5 je v podstatě novinka. Xpress 3200 je "slepenec" staršího NorthBridge s novým SouthBridge SB600. Obě řešení mají společnou podporu pamětí DDR2, dvou grafických karet v počítači (CrossFire nebo SLI) a jsou určeny pro Athlony AM2. NVIDIA má navíc pro hráče zajímavou technologii FirstPacket, která slouží k přidělení větší priority odchozím paketům patřící hrám a která se také může kladně projevit v konstantní hodnotě ping (odezvě) a třeba k eliminaci ztráty síťových paketů (tzv. packet loss). Při stejné konfiguraci PC je nForce 5 ve hrách nepatrně rychlejší a také má mnohem rychlejší práci s diskem. Přesvědčit se o tom můžete například na X-bitLabs. Nevýhoda nForce 590 SLI pak spočívá v jeho vyšší spotřebě. Rozdíl je 22 Wattů. |
- | Offtopic - Lidé v pokročilém věku postupně ztrácejí schopnost slyšet vysokofrekvenční zvuky. Tohoto faktu pak využívají studenti, kteří si na mobil nahrávají specifické vyzváněcí melodie. Pak mohou i během vyučování registrovat příchozí hovor nebo SMS a existuje jen omezená šance, že by tím učitele vyrušili. Zkuste si sami, jak dobře třeba slyšíte tento Mosquito tone (přímý link na MP3). |
zdroj: X-bitLabs