Uvedení GeForce 6600 GT AGP sice trvalo více než měsíc, ale přišlo právě včas na to, aby si spousta hráčů udělala levný vánoční upgrade. Tedy alespoň relativně levný - s přihlédnutím k tomu, že nebudou muset dokupovat novou základní desku. Všechny podstatné technické parametry GeForce 6600 GT PCI-E zůstaly zachovány i u AGP modelu: 8 renderovacích cest (pipeline), 8 texturovacích jednotek, 4 jednotky na zpracování geometrie, 128-bitová paměťová sběrnice. I frekvence jádra (500 MHz) zůstala stejná, ale paměti G-DDR3 jsou nepatrně pomalejší a pracují na 450 MHz. To je o nějakých 11 procent méně oproti PCI-E s frekvencí 500 MHz (1000 MHz efektivně).
Frekvence pamětí se dále mohou lišit kus od kusu, protože závisí na rozhodnutí konkrétního výrobce. Takže to chce pečlivě vybírat. V některých případech mohou být vyšší, ale bohužel i nižší. Na kartu přibyl napájecí konektor 12+ Molex a není tam jen tak na ozdobu. Karta jeho používání vyžaduje, protože AGP slot jí jednoduše nedokáže zásobit dostatkem energie.
zdroj:
tisková zpráva
Na každé AGP GeForce 6600 GT jsou vlastně dva čipy. Jeden je NV43 a druhý je HSI (High Speed Interconnect), který se stará o to, aby karta byla schopná komunikovat s AGP sběrnicí (protože NV43 má v jádře zabudované vlastní PCI-E rozhraní a to není s AGP kompatibilní). Tradiční otázkou zůstává, jak se AGP podepsalo na výkonech a jestli je náhodou nesrazilo dolů. Odpověď je jasná - vůbec ne. Bez ohledu na nižší frekvence pamětí podává AGP verze GeForce 6600 GT plně srovnatelné výkony s PCI-E verzí. Její přetaktovatelnost je také dobrá, takže se za cenu 200 amerických dolarů jeví jako zajímavá koupě. Bez ohledu na to, že na ní není konektor pro propojovací most a že jí není možné použít ve SLI.
První recenze této karty naleznete na: Anandtech, Beyond3D, Extremetech, [H]ard|OCP, HartWare, Hexus a Techreport