Tím je Snapmaw, což je místní kmenové označení pro Robokrokodýla (čímž se i ukazuje, jak je čeština krásný jazyk). Dělá to, co byste od něj čekali – plave ve vodě, nebojí se vyrazit i na souš a ve chvíli útoku je pekelně rychlý a jeho čelisti disponují spoustou ostrých zubů. Navíc se dokáže ohánět i ocasem a žije ve skupinkách, takže se mějte s Aloy na pozoru, kde plavete.
Více než Snapmaw je ale zajímavý proces, jak koncept zvířete vzniká. Kupříkladu krabu podobní nosiči nákladů Shellwalkeři začínali jako… krabi. Tým měl původně jen nákres robotické platformy, která má na zádech velkou bednu. Následně se podíval do přírody a našel si kraba poustevníka, který se stal odrazem Shellwalkera.
Podle toho, jak se chová krab následně designéři začali upravovat i robota – jak získávají potravu, chrání svůj náklad, brání se a upravovali celý koncept zvířete tak, aby měl hodně z reálného kraba poustevníka, ale ve hře měl několik metrů na šířku, esteticky odpovídal stylu hry apod. Hráč by pak měl poznat předobraz robotického zvířete, takže instinktivně poznáte, že tohle je pomalu kráčející obří korýš, zatímco hbitá změť kabelů a kovu je asi místní verze pantera.
Každé ze zvířat půjde „hacknout“ a to pak buď způsobí, že zvíře bojuje po boku Aloy a nebo poslouží jinak. Třeba obří kráčející robotičtí dinosauři Broadheads poté, co na ně vyšplháte a přepíšete jejich protokoly, odhalí mapu okolí a také místa, kde se skrývá něco, co může Aloy využít. Je vidět, že Guerilla Games si s koncepcí svého světa opravdu vyhráli a snaží se, aby pro vás působila zvířata familiárně i cize zároveň. Snad to bude fungovat i ve hře a nepůjde jen o mechanickou činnost spočívající v lovu monster, šplhání na Broadheada a odkrývání dalších bodů zájmu. Horizon: Zero Dawn vyjde 1. března na PS4.
zdroj: Archiv