Čekání na kickstarterové RPG Pillars of Eternity se protáhne do příštího roku
zdroj: Obsidian Entertainment

Čekání na kickstarterové RPG Pillars of Eternity se protáhne do příštího roku

3. 10. 2014 11:57 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Pokud jste na vývoj Pillars of Eternity nepřispěli během Kickstarter kampaně částkou vyšší než 110 dolarů, tak se do jakékoli (dodělané, nedodělané) verze hry nepodíváte dříve než počátkem příštího roku. Na základě ohlasu hráčů na několik měsíců běžící betaverzi se tvůrci z Obsidian rozhodli posunout vydání hry z konce letošního roku na blíže neupřesněný začátek roku příštího.

Pillars of Eternity chtěli Obsidian původně vydat na jaře letošního roku, posléze však vydání upřesnili na „zimu 2014“. Josh Sawyer první úpravu termínu vydání vysvětlil nemožností upřesnit termín vydání hry v průběhu běžící Kickstarter kampaně a stejně tak nemožností předvídat před startem kampaně, kolik peněz hráči přispějí. Jinak řečeno, kdyby hráči na Pillars of Eternity přispěli požadovaných 1,1 milionů dolarů, vyšla by hra (podle tvůrců) letos na jaře. Nakonec se však vybraly skoro čtyři miliony, což znamená, že na konci kampaně měli tvůrci před sebou úkol vytvořit mnohem větší hru než původně zamýšleli. Zkrátka kickstarterová klasika.

Aktuální posun vydání z neurčité letošní zimy na neurčitý začátek příštího roku je pak výsledkem další obvyklé situace, kdy tvůrci hodí rozpracovanou verzi mezi hráče, a ti jim zpátky reportují chyby nebo nefunkční prvky, kterých si tvůrci nemohli všimnout. Přeci jenom je rozdíl, když do testování hry zapojíte tisíce lidí namísto původních desítek. A vykašlat se na ohlas hráčů, kteří za vaši hru zaplatili dopředu přes dva tisíce korun, to by si Obsidiani hezky naběhli na pořádný kopanec! Ostatně, v minulosti už několikrát za vydání nedokončené a zabugované hry dostali od hráčů řádně virtuálně nakopáno, jakkoli to nutně nebyla pouze jejich vina, kterou z části nesli i vydavatelé. K předčasnému vydání KotOR 2 je dokopala LucasArts, k vydání Fallout: New Vegas zase Bethesda.

zdroj: Vlastní

K vydání Pillars of Eternity mohou Obsidian naštěstí dokopat pouze hráči/backeři, jejichž zájmem je dostat do rukou co nejlepší hru a většina z nich si na ni ráda počká. Jakkoli má tedy vývoj za peníze přímo od hráčů spoustu úskalí a skrytých nástrah, možnost posouvat vydání dle potřeb hry a hráčů a ne finančních zájmů vydavatele je jednou z velkých výhod. Pokud se tedy vývojář nechová jako Tim Schafer a jeho kolegové z Double Fine...

Nejnovější články