Bývalý šéf EA Partners povede vydavatelské snahy Oculus Rift
zdroj: tisková zpráva

Bývalý šéf EA Partners povede vydavatelské snahy Oculus Rift

27. 12. 2013 14:09 | Byznys | autor: Petr Poláček |

Vývoj Oculus Rift, čili brýlí pro virtuální realitu, není jediným cílem stejnojmenné společnosti, která na místo šéfa technologií nedávno dosadila na plný úvazek Johna Carmacka z id Software. Pokud se naplní dalekosáhlé plány vedení firmy, stane se z Oculus Rift samostatná platforma a jednou z jejích činností bude i vydávání her specificky připravených pro Oculus Rift. Prozatím nejviditelnějším stvrzením této snahy je akvizice Davida De Martiniho na pozici šéfa vydavatelské divize Oculus Rift, k níž došlo nedlouho před Štědrým dnem.

De Martini je v oblasti navazování kontaktů s vývojáři a jejich přemlouvání k podpoře či přímé spolupráci de facto matadorem. Několik let vedl vydavatelskou iniciativu EA Partners, kde se mu podařilo ke spolupráci s EA přemluvit studia, z jejichž aktivit vzešly tituly jako Crysis, Rock Band nebo velmi brzy Titanfall

Pro Oculus Rift bude De Martini dělat v podstatě to samé, co bylo jeho úkolem v EA Partners. „Snažím se přijít na to, jak navázat partnerství s velkými i malými vývojáři, ale v zásadě s každým jedincem, který má chuť dělat něco zajímavého pro Rift,“ vyjádřil se De Martini pro Gamasutru.

Zatím není zcela jasné, jak bude vydavatelská divize fungovat. Jestli půjde o něco ve stylu EA Partners, nebo o semknutější spolupráci, jakou s vybranými vývojáři praktikují konzolové firmy Sony či Microsoft. Zřejmě to vyplyne z povahy kontaktů, které se De Martinimu podaří při svých cestách po světových studiích navázat.

V plánu má ale přemlouvat nejenom tvůrce her, nýbrž i jakýchkoli aplikací a programů, které budou využívat zajímavých způsobem technologii Oculus Rift. Případné financování nadějných projektů, které pak zřejmě budou exkluzivně dostupné pro Oculus Rift a budou schopné využívat pokročilých funkcí této technologie, rovněž není vyloučené. Ostatně, část nedávno získané investice v odhadované výši 75 milionů dolarů by měla být použita právě na budování vydavatelských aktivit Oculus Rift.

Do budoucna není vyloučeno, že Oculus Rift nabídne vlastní platformu, která se bude starat o distribuci softwaru využívajícího virtuální brýle Rift. Jistým předobrazem je už nyní platforma Share. Zatím z ní nelze nic kupovat a využívat ji mohou jen majitelé vývojářské verze Riftu. V momentě, kdy se Oculus Rift dostane do volného prodeje se to ale zřejmě změní.

Podobné úvahy však musí jít prozatím stranou. Jak uvádí blog post na stránkách Oculus Rift, probíhalo páření se s vývojáři ohledně projektů pro Rift ještě před příchodem Davida De Martiniho. Zajímavá partnerství a z toho plynoucí i zajímavé Oculus Rift projekty plánuje firma odhalit počátkem příštího roku, čili velmi brzy.

Jste zvědaví, jaká studia a hry to budou? Měli byste. Jakkoli se z virtuální reality může vyklubat jedna velká bublina, momentálně jde o jeden z nejvíce prosazovaných trendů herního průmyslu. Své plány s virtuální realitou má i Valve, Sony a samozřejmě i Microsoft. Žádná z firem však nezašla s vývojem tak daleko jako Oculus Rift. A kdo je první, může mít velkou výhodu. Proto jsem sám zvědavý jak velkou roli začne hrát ve hrách virtuální realita při svém druhém velkém pokusu o širší prosazení se.

Nejnovější články