Shrnutí recenzí Stalker Clear Sky v papírácích
zdroj: tisková zpráva

Shrnutí recenzí Stalker Clear Sky v papírácích

3. 9. 2008 12:12 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Score se líbily vztahy mezi frakcemi a Level si všiml nedokonalé umělé inteligence v členitějších prostorech.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Oba domácí papírové časopisy ve svých aktuálních číslech zhodnotily samostatné pokračování STALKER: Clear Sky. Mikoláš Tuček ve Score vydaném 21.srpna udělil 78% a na čtyřech stranách to vzal hodně zeširoka při srovnávání všeho s předchůdcem. Oproti loňskému roku si pochvaloval celkově lepší herní zážitek - i díky povedenému příběhu, méně se opakujícím dialogům, bojům s mutantem, detailnější grafice a vlivu střídání denní doby na hratelnost. Na druhou stranu se přimlouvá za cenu tak o dvě kila nižší, protože hra nenabízí mnoho nového, zejména lokací.

Mezi klady zařadil dle očekávání systém frakcí, který už v Clear Sky funguje, a agresivní umělou inteligenci. Naopak Tukanovi vadil i tentokrát příliš tuhý začátek ("jako byste šli s lupénkovou pilkou pokácet vzrostlou sekvoj"), mnoho nevyjasněných věcí pro nováčky a technické problémy. Např. někdy NPC překáčí v cestě, nenašel ani jeden artefakt a všechny bedny prý byly prázdné. Uvedené ale nemusí nutně platit i pro prodávanou verzi, která se od té jím recenzované (navzdory ujištění o hotovosti) bude lišit. Více se dozvíte ve 175. čísle Score.

Obrázek zdroj: tisková zpráva V Levelu se Clear Sky ujal Radek Friedrich, který na konci dvoustránkové recenze zvolil známku 7/10. Přestože uvádí, že měl k dispozici nefinální českou verzi, neshledal v českém překladu ani dabingu žádné chyby a označil ho za podařený. Potěšily ho značky v PDA mapě, kde si prý můžete pohodlně najít odměny nebo kde se od vás vyžaduje pomoc ve vedlejších úkolech. Volnost jejich výběru též ocenil, stejně jako slušné možnosti upgradů i zajímavou zápletku. Všechny linie příběhu se v určitém bodu během hraní sbíhají a pokračují ke společnému konci, jak se na prequel sluší a patří.

Chování spolubojovníků je podle redaktora Levelu skvělé ve venkovních prostorech, kde spolupracují a kryjí se, ale v těch členitějších není umělá inteligence úplně bez chyby, což ukázal na příkladu postupné eliminace zástupu protivníků obíhajících budovu. Vztahy hráče s frakcemi nazval za nedotažené a pořád nepřišel na chuť práci se zdejšími předměty či inventářem, nicméně celkově je hra dle jeho názoru nadprůměrným počinem - detaily v 169. čísle magazínu.

Stalker: Clear Sky pro PC ve světě vyjde tento pátek a v České republice v lokalizované verzi od CD Projektu 15. září (předobjednávka, byť plynové masky už jsou rozebrány), na kdy TISCALI cílí svou recenzi - více v GC dojmech a předešlém zpravodajství:

SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY:
Úvodních 25 minut hraní STALKER Clear Sky  [12.7.2008 18:18 - levis]
Poběží vám STALKER Clear Sky?  [7.7.2008 18:18 - levis]
DX10 obrázky ze STALKER Clear Sky  [13.6.2008 15:15 - levis]
Videa: Stalker Clear Sky, Euro Truck Sim, Lost Planet  [26.5.2008 17:17 - jd]
zdroj: vlastní

Nejnovější články