Nezávislý rozcestník – léta Páně 636 a žvýkačkový grind
zdroj: tisková zpráva

Nezávislý rozcestník – léta Páně 636 a žvýkačkový grind

3. 9. 2011 19:30 | Téma | autor: Marek Král |

Kam dnes? Do rozbouřeného britského souostroví, kde se pro sekeru nebo píku nejde daleko? Za Inuity a jejich blízkému setkání s třetím druhem? Na ostrov Mořský kříž, kde se čaruje a morduje nebo do světa jednoho ‚asijského‘ grindu, kde se spíš morduje, morduje a morduje? A pak tu jsou ještě ti čutňáci…

S Mount & Blade modem do doby předanglické

Fanoušci Mount & Blade se určitě shodnou na tom, že celá série je jedno velké ‚bájo‘: středověký svět bez fantasy magie / sci-fi; jedinečná jízda a boj na koni; obří bitvy muže proti muži, které berou dech; žádná omezení aneb hráči, dělej si co chceš. Slovo ‚středověký‘ se přeci jenom víc hodí do uvozovek (raně novověký Mount & Blade: Ohněm a mečem) a fantasy magie / sci-fi vlastně být může, pokud je moderská komunita schopná. A ta v případě série Mount & Blade rozhodně je.

Jestli jsem vás teď nalákal na fantasy a sci-fi, nemějte mi to za zlé, ale o takovém modu si dnes povídat nebudeme. Naopak, my se pevně velmi pevně chytíme skutečných historických základů a v čase se přesuneme do věků, kdy na jednom souostroví běsnili lidé z Jutska společně se Sasy, Bretonci, Pikty a dalšími starými kulturami léta Páně 636. Pojďme si onen mod přiblížit.

Brytenwalda mod pro Mount & Blade: Warband je venku sice již nějaký ten pátek, ale zpětnou zmínku si zaslouží i tak ze dvou hlavních důvodů: jednak totiž tři kluci z Brytenwalda-DevTeamu nedávno vydali novou verzi modu 1.37, a jednak mod Brytenwalda patří mezi to nejlepší, co se dá pro Warband sehnat. Tříčlenný tým od severu k jihu (Dánsko, Německo, Španělsko) si zaslouží menší propagaci stejně, jako si vy zasloužíte nalákat vypíchnutím toho nejparádnějšího.

zdroj: Archiv

Inu, Brytenwalda představuje nový systém tvorby vlastní postavy. V závislosti na rozdílnosti kultur jednotlivých krajů se dají v různých obchodech nakupovat různorodé věci. Změnami prošel i upravený systém ‚vztahů s obyvateli‘, tudíž můžete být milováni, nenáviděni nebo rovnou obáváni. Mapa britských ostrovů zahrnuje oblasti, které dnes známe jako Anglii, Wales, Skotsko a Irsko, a je natolik podrobná, že pečlivě zakresluje tamní pobřeží, řeky, hory a lesy; mapa je tak dvakrát větší jak v původní hře.

Navštívíte na 40 měst, 75 hradů a přes 200 vesnic, které vám jsou dány na milost a nemilost; všechny nesou historická jména. Rok 636 s sebou přináší 31 historických království se svými králi, pány, dvorními dámami, potulnými pěvci, knězi a dalšími. Brytenwalda nabízí rovněž vyžití pro námezdní lovce – stačí se po hospodách vyptávat na hledané živly, nahánět je, lovit je, a nálepka ‚bacha na něj, to je TEN lovec odměn!‘ může být vaše. V bretonských a irských lesích se dá nahánět a lovit i divoká zvěř – od jelenů po divočáky. A že se dá cestovat i bojovat na širém moři, to je pro Brytenwaldu samozřejmost.

Modu se dají vyčíst příležitostné chyby, občasné padání a našinci budou mít nejspíš i guláš z historických názvů a jmen. Pokud se ale přes drobné nedostatky nakonec přenesete, měli byste se královsky bavit u hry, která původní obsah dotahuje a vyzdvihuje někam výš. Ostatně, Brytenwalda ve staré angličtině znamená ‚nejvyšší král‘ – mod by tím pádem měl ctít své jméno. Stahujte z těchto stránek.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Nad Kanadou září hvězdy z Koreje

Hyein Lee, talentovaná dáma z Toronta, respektive z Koreje, začíná vůbec poprvé s tvorbou videoher – jak dokazuje otvírák k její Twinkling Stars Above. Nejprve si ale představme autorku, o které (rád si vsadím) netuší ani jeden čtenář Games.cz; pojďme to napravit.

Hyein Lee je dáma žijící v Kanadě, která se vzdala výdělečného inženýrského postu, aby se mohla věnovat své ilustrátorské vášni. Sice to znamená, že namísto každovečerních šťavnatých steaků papá kořínky ze svého skleníku v bytě s umělým osvětlením, ale Hyein Lee vypadá lépe a šťastněji, protože dělá něco, co ji baví a naplňuje – to je ostatně nejkrásnější věc na takovýchto proměnách vůbec.

zdroj: Archiv

Když čtete „ilustrátorka z Koreje“ a aspoň trochu znáte Korejce/Korejky, je vám jasné, že se tu bavíme o šílenostech s chutí jedovatě zelených žvýkaček. Hyein Lee ráda vymýšlí všelijaká roztomile-podivná zviřátka a nečiní jí sebemenší problém je oblepovat na prsty, do rámečků, na podložky, na odznáčky, na hrníčky, na iPhony, na trička a na mikiny, na dvouposchoďové domy, na vyřezávaná dřívka, na zdi, do galerií, a kolik se jí toho válí na papíře a v komiksech, ani nepočítám. Je to šikovná paní s duší roztomilé školačky – kéž bychom byli všichni tak kreativní a plní energie!

Twinkling Stars Above patří do další její škatulky – tentokrát ‚na videohry‘, a když se podíváte na video, rozpoznáte autorčin jasný rukopis. Triviální příběhová výstavba (inuitská dívenka a její ‚nejlepší přítel‘, sledování večerních hvězd, UFO, smrt, slzy a touha po pomstě) sice předkládá emocionální obraz světa, v jakém se budeme mstít, nic konkrétnějšího ale bohužel nevykoukáme. Zbývá tak prostor pro vlastní fantazii, jak bude projekt nakonec vypadat – s přihlédnutím k faktu, že Hyein Lee na hře dělá již přes pět měsíců a model jedné úrovně je jakž-takž hotový. Ostražitě proto sledujme hvězdy na večerním nebi a stránky Hyein Lee.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Spoj tři a bav se

Nezávislé tvůrčí duo Carolina a Kyron z Endless Fluff Games, které možná znáte díky hrám jako Nimbus Sky Princess (dvourozměrná střílečka v oblacích) nebo Valdis Story (akční RPG asijského střihu dost nápadně pomrkávající po Castlevanii, ze které bylo nedávno vypuštěno další testovací video) konečně dostalo na Steam svou netradiční Legend of Fae. Co je na ní tak netradičního?

Je důležité zmínit, že Legend of Fae je stejně jako ostatní hry studia Endless Fluff Games nějakým způsobem spojená s herním editorem Game Maker (konkrétně tedy s řadou 6 až 8). „Nějakým způsobem“ píšu proto, že jak Nimbus Sky Princess, tak Legend of Fae si z editoru bere zdrojový kód, ale už nevyužívá modulů ‚drag and drop‘. Photoshop pak obstaral výtvarnou stránku věci. Kdo se někdy pokoušel tvořit v Game Makeru, toho nejspíš praští do očí, čeho se nakonec tvůrcům podařilo onou dvoukombinací dosáhnout. Schválně se podívejte.

zdroj: Archiv

Příběh se točí okolo mladé dívky Claudie, která je vhozena do víru divokých událostí ostrova Mořský kříž. Začaly se tam zjevovat podivné bytosti Fae a nikdo moc neví, proč tomu tak je. Claudia se tak vydává vstříc neplánovanému dobrodružství a ve snaze najít ztraceného strýce, zjišťuje, že umí čarovat. Legend of Fae tak hráčům předkládá příjemnou míchanici žánrů ‚spoj tři‘ a RPG, což by mohlo mnohým signalizovat „aha, takže další hříčka pro příležitostné pařany“, ale není tomu úplně tak.

Postupné odkrývání příběhu je radostná událost a tvrdé jádro hráčů ocení stoupající křivku obtížnosti – a to pomíjím samotný fakt zvykání si mozkem přepínat mezi dvěma tak rozdílnými herními žánry. Kdo by dostal chuť podívat se tomu všemu na zoubek, ten ať před koupí plné hry (cena se pohybuje od 166 korun) osahá demo.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Japonský grindkór

Fanoušci metalu ‚masomlejnků‘, zpozorněte! Pokud navíc můžete starou klasiku, zpozorněte dvakrát! Chantelise: A Tale of Two Sisters je grind jak se patří! V Chantelise se furt seká a furt zabíjí. Občas narazíte na obchod, kde si můžete doplnit zásoby a připravit se na další nekonečnou řež. Chantelise je přesně takovou RPG asijského typu (ačkoli byla láskyplně programována západními ručičkami), kde se mydlíte s obřími barevnými želé, kolem vás poletují kýčovití motýli a první boss, na jakého narazíte, je fantasy čarodějnice v mechanickém brnění. Pokud nemáte žaludek na asijský grind, kde to musíte pořád drtit dokola a dokola, abyste si o něco málo zvedli level a tu mechanickou mrchu nakonec udolali, tomuto místu se obloukem vyhněte.

zdroj: Archiv

S levelováním jsem trochu lhal – systém úrovní/zkušeností, jaký bychom u takovéto hry nejspíš čekali, je přebitý tzv. buffováním, kdy v obchodech skupujete dražší a účinnější vylepšení, díky kterým pak v boji déle vydržíte. Boj jako takový se odehrává v reálném čase, tudíž je sice nutné drtit takticky, ale rovněž se nesmí opomíjet taktické sbírání vypadávajících drahokamů, které vám coby mašině na zabíjení teprve zpřístupní ty pravé zabijácké kombinace, bez kterých se prostě daleko neprosekáte.

Pokud slyšíte na asijská grind-RPG, 3D světy se starými 2D sprity jsou něco, co vídáte každý den, a poslední z nezávislých vyvražďovaček, u kterých jste nedávno vytuhli, byla Realm of the Mad God, pak obujte boty, utáhněte opasek a vyrazte do lítého boje s želatinovými koulemi a jinou havětí! Demo je pochopitelně k dispozici a plná hra se jak na Steamu, tak na GamersGate pohybuje okolo 193 korun.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Podivný případ brutálního čutňáka

U vyvražďovaček ještě zůstaneme, jenom přidáme na roztomilosti. Na léto roku 2007 si někteří z vás jistě vzpomenou, jelikož vyšel první TAGAP od finských Penguin DT. Mocný hlas většiny: „TAGAP, cože?!“ No přece The Apocalyptic Game About Penguins! Kyber-čutňáci Pablo, Pedro snažící se uchránit svět před ďábelským plánem šíleného doktora Glowenka (klovat – slyšíte to tam?)! Pokud nevíte, jestli se to borcům čutňákům nakonec povedlo, jděte si první TAGAP zahrát. Vždyť víte, že je zdarma.

Na léto roku 2011 budou někteří z vás taky rádi vzpomínat, jelikož TAGAP přichází s druhým dílem. TAGAP 2 (stále zdarma) se v čase posouvá o několik měsíců po událostech jedničky, a čutňáci Pablo s Pedrem dávají opět hlavy dohromady, totiž zbraně, a vyráží proti armádě nemrtvých čutňáků, které má na svědomí generál Primo – což je Überkyber-čutňák, se kterým není žádná legrace. Legrace je ale s hrou jako takovou, protože kdy naposledy jste masakrovali čutňáky po desítkách, že všude stříkala krev a vy jste se rychlostí pomalého čutňáčího pohupu v klidu blížili k dalšímu jatečnímu stanovišti? Ve dvou?

TAGAP 2 kromě dobré zábavy nabízí i velice slušnou grafiku a ozvučení, které si můžete stáhnout a poslouchat ve vašem oblíbeném přehrávači. Celé se to tváří vlastně jako takový úkaz, jelikož za hry podobné produkce se většinou platí; nebo že by na tvrzení „ty nejlepší věci jsou stejně zadarmo“ nakonec přeci jenom něco bylo?

zdroj: Archiv

Co se všechno stalo, když jste tu nebyli!

  • Matěj Habarta pro vás v tematickém článku vyhrabal jedny z nejúžasnějších výtvorů hráčů-stavitelů světa Minecraft, aneb umíte si taky v Minecraftu vyrobit kalkulátor či vysokorychlostní výtah?

  • Pokud milovníkům všeho, co je mecha, unikla vyvíjená akce Hawken, utíkejte se honem utopit v úžasné symfonické upoutávce!
  • České studio Chaos Concept maká na pokračování UFO: Extraterrestrials s logickým názvem UFO 2: Extraterrestrials. Těšíte se?

  • Tvůrčí studio Mojang, kterému šéfuje Markus Persson (tvůrce Minecraftu), vydalo nejen další detaily o připravované hře Scrolls, ale i lákavé video.

  • Markus Persson popisuje fakt, na jaký postupně přichází většina nezávislých vývojářů – totiž že digitální distribuce a digitální kanály jsou pro nezávislé hry ‚zlo‘. S poddodatkem, že takový „Steam je skvělý, mnohem víc, než jiná, blíže nespecifikovaná platforma digitální distribuce, na níž Minecraft vydat NECHCEME“.

  • Penny Arcade Adventures potřetí a (nejspíš) jinak! Studio Zeboyd Games (Cthulhu Saves the World, Breath of Death VII) by nám mohli naservírovat pořádnou porci 16bitové satiry!

  • Eric Hirshberg (Activision) tvrdí: „Hráči chtějí trávit čas v menším počtu her, ale delší dobu.“ Jak to máte vy?

  • Mechů (hlavně v lese) není nikdy dost a Hawken dává najevo, že ta hra bude prostě šlapat – podívejte se na herní ukázky.

  • Miner Wars 2081 láká videem alla stařičký Descent 3. Kdo rád vesmírné simulace takového kalibru, ten ať tuto Česko-slovenskou hru nepřehlíží.

  • Astronaut: Moon, Mars and Beyond bude výukovým MMO z vesmíru, na jehož vývoji se podílí americká NASA.

  • Kickstarterový projekt The Videogame History Museum se podařilo nakopnout sbírkou 50 266 amerických dolarů, a Joe Santulli, Sean Kelly a John Hardie (tvůrci tohoto projektu) se tak zas o kousek přiblížili dosažení svého snu.

  • Na motivy nezávislé ‚ďáblovky‘ Torchlight se připravuje free-to-play MMO.

  • Podívejte se na hratelnou ukázku Výbornautů a pak pruďte tvůrce, ať je vydají i na PC!

  •  

    Nejnovější články