Neustále vzrůstající obliba parkouru a freerunningu dávala jasně tušit, že co nevidět jistě vznikne nějaká ta AAA hra na toto téma. Konstelace hvězd se navíc zdála víc než příznivá – zkušení výrobci z DICE dostali neotřelý nápad na běhavo-skákací akční FPS a přednesli ho relativně svobodomyslnému novému vedení EA. I přesto zrod Mirror’s Edge doprovázely porodní bolesti. „To nebude fungovat. Bude to blbost,“ říkal od začátku hlavní animátor. „Akční FPS bez nutnosti vystřelit? Všechno v základních barvách? To se líbit nebude,“ tvrdil tehdy šéf EA John Riccitiello. A přesto nakonec tvůrci série Battlefield dostali šanci svou vizi uskutečnit.

„Nedávno jsme se probírali starými koncepty a objevili jsme jich pár už ze srpna 2006. Dá se říct, že tehdy jsme opravdu začali s vývojem hry,“ tvrdí Owen O'Brien, jeden z producentů hry. „Tyto nákresy byly vlastně to jediné, co jsme tehdy měli. Hodně času jsme strávili jen nad vymýšlením, jak to rozpohybovat ve first-person.“ První testovací verze ME byla postavena na enginu Battlefield 2. Od současného konceptu se lišila hlavně přítomností mnoha mechanických serepetiček (lan, úchytných háků), jejichž výskyt ale autoři v zájmu větší volnosti postupně omezili. Stejně tak vyškrtali ovladatelná vozidla, téměř odstranili používání střelných zbraní a obecně se pokusili vystříhat jakékoli podobnosti se svými předchozími tituly. „Samozřejmě, že bylo mnoho lidí proti – a to i uvnitř týmu – nakonec jsme je ale všechny přesvědčili, že naše vize je ta pravá,“ říká O’Brien.

Další zajímavostí je fakt, že hlavní hrdinka Faith byla původně koncipovaná jen jako jeden z mnoha multiplayerových charakterů. Nakonec byli ale v DICE z jejího návrhu tak unešeni, že odstranili všechny ostatní postavy (dokonce i původního hlavního hrdinu jménem Porter) a vybudovali vše jen okolo ní. Samotná superagilní hrdinka ale nestačila, bylo ještě nutné navodit skutečnou atmosféru plynulého a rychlého pohybu. Jelikož byla hra od začátku koncipována jako first-person, odpadly problémy s motion-capturingem parkourových pohybů. Kumštem prý bylo dát hráči pocit, že skutečně provádí to, co ve skutečnosti (nebo ve videích na Youtube). Autoři běhali s kamerou ve výškách, zkoušeli sami trénovat parkour a strávili desítky hodin uvažováním, jak zachytit dojem z něj.

Postupně tak například objevili, že přidání rukou do záběru nesmírně zvedá atmosféru. Doladili rozkývaný pohyb kamery při běhu. Nespočet hodin strávili v testovacích bílých prostředích vytvořených v programu Maya (ukázka z raného návrhu hry), kde ručně animovali návrhy nových pohybů. A tak se postupně dotvářela současná podoba. „Nejlepší na tom je, že lidé nám pořád nevěřili. Nedůvěřovali konceptu, u screenshotů nevěřili, že něco takového můžeme rozpohybovat, u videí pochybovali, že to může být hratelné. Pak jsme jim dali do rukou demo [E3 dojmy] a konečně jsme je přesvědčili,“ zakončuje s úsměvem O’Brien.
P.S. vzpomínky Faith aneb sobotní video nyní existuje s českými titulky.
Mirror's Edge u nás vyjde 13. listopadu pro Xbox360 a PS3, PC verze je plánována na leden příštího roku - více v našem předchozím zpravodajství.
POSLEDNÍ NOVINKY
Mirrors Edge dvakrát ve videu [27.9.2008 19:19 - levis]
Mirrors Edge na PC až během zimy [18.9.2008 16:16 - jd]
Alternativní trasy v Mirrors Edge [3.9.2008 15:15 - levis]
Čím přesně bude Mirrors Edge tak revoluční? [1.8.2007 23:23 - jd]