„Museli bychom sledovat změny daně z přidané hodnoty v 28 zemích, vyplňovat obrovské množství formulářů, museli čtvrtletně dělat výkazy na každou zemi a nebo se dokonce registrovat v jednotlivých zemích na finančních úřadech a vás bychom nutili poskytovat mnohem víc informací jen proto, abychom zjistili, jaká cena pro vás platí.“
Problémů je mnohem víc, studio by se muselo certifikovat pro kontrolu dat a archivovat veškeré prodeje na deset let. Do ledna šlo při distribuci skrze vlastní stránky aplikovat na ceny daň z přidané hodnoty domovské země, ale to už není možné. „Nemáme dost lidí na tohle všechno,“ vysvětluje tisková zpráva „a náš online obchod by se musel předělat. Tohle pro tým o dvou lidech není prostě možné a spoustu malých obchodů tyto podmínky prostě položily. Původně jsme chtěli nabídnou hry bez DRM s přímou podporou. Tato náhlá změna má mnohem větší dopad, než ti, kdo s ní přišli, původně zamýšleli.“
zdroj: Archiv
CBE software tak bude dále své hry distribuovat jen skrze Steam, přičemž se ale snaží najít řešení, jak distribuovat tituly i ve verzi bez DRM, jímž Steam samozřejmě je. Především je tato kauza dobrým příkladem, jak stále složitější legislativa, která se snaží postihnout všechny možné aspekty digitální distribuce, tedy pro ekonomiku stále ne docela prozkoumaného prostoru, stává pro malé firmy neúnosnou.
Zatímco velké společnosti si mohou dovolit nacenění dle rozdílných zemí a regionů, stejně jako pracovníky, kteří se věnují jen ekonomické evidenci a certifikaci, malá studia musí hledat alternativní možnosti, které v tomto případě vedou právě k jedné z oněch velkých firem.
zdroj: Archiv