John Carmack vysvětluje, proč opustil id Software
zdroj: tisková zpráva

John Carmack vysvětluje, proč opustil id Software

5. 2. 2014 11:54 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Kariérní vývoj Johna Carmacka v minulém roce už je asi všem známý. V srpnu minulého roku oznámil, že přechází na pozici ve společnosti Oculus VR, kde se spolupodílí na vývoji brýlí virtuální reality Oculus Rift. Zároveň ale zůstával, byť asi jen velmi formálně, v id Software.

V listopadu téhož roku pak oznámil, že v idSoftu končí a přechází plně k Oculus Rift a jeho vývoji. Nyní se pro USA Today rozpovídal o tom, co vedlo k přehodnocení jeho původního rozhodnutí a opuštění id Software.

Jablkem sváru byl, nepřekvapivě, samotný Oculus Rift a Carmackova planoucí láska k němu. Během doby, kdy byl v obou společnostech totiž doufal, že se mu podaří se Zenimaxem (vlastník id Software) dohodnout, že by každá nová hra využívala Oculus Rift, což by bylo dle něj prospěšné pro obě strany dohody. První hrou, která by se pak ukázala v rámci prezentace Oculus Rift z portfolia Zenimaxu by pak byl Wolfenstein: The New Order.

„Bylo by to velice výhodné a užitečné. Celé mi to znělo jako smysluplný plán. Já bych tam pravděpodobn zůstal, pracoval s lidmi, které znám, technologií, kterou znám na práci, jíž jsme dělali“, vysvětluje Carmack. Jenže jakkoliv se mu tato dohoda zdála být smysluplná, Zenimax na dohodu nepřistoupil. Carmack na to konto v listopadu opustil id Software a vrhl se všemi silami na Oculus Rift, k němuž jej dlouhodobě táhlo srdce. „Prostě jsme se s nimi nemohli dohodnout, což mne zarmoutilo. Bylo to takové nešťastné. Když bylo jasné, že nebudu mít v id Software možnost jakkoliv pracovat na VR, rozhodl jsem se neobnovit svou smlouvu.“

Navíc, jak se Carmack vyjádřil a jak bylo celkem zřetelné, programování her už ho tolik nebavilo. „Programování na PC a konzole už nebylo tak zajímavé, protože máme k dispozici možnosti, o jakých jsme vždy snili a ještě nějaké navíc.“ Prostě momentálně Carmack vidí budoucnost a hlavně to, co ho baví v Oculus Riftu a budiž mu přáno. Vašim očím pak doporučím původní článek, kde najdete ještě pár drobností o tom, jak Carmack vidí potenciál VR.

Nejnovější články