Jak si vede české Shade v recenzích ve světě?
zdroj: tisková zpráva

Jak si vede české Shade v recenzích ve světě?

31. 10. 2004 21:21 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Když jsme začátkem týdne zrecenzovali novou hru Shade: Hněv andělů (Wrath of the Angels), v diskusním fóru to trochu jiskřilo, protože se vývojářům z pražského studia Black Element Software nelíbilo hodnocení 65% a některé argumenty nebo názory autora článku Davida Ducháčka.

Jelikož nikdo není neomylný, pojďme se nyní pro jistotu podívat, jak tato hororová third-person akce obstála v očích jiných recenzentů ve světě. Pokud nebudeme brát v potaz známky 10/10 na neznámých webech typu AdventureWorld (málo zkušený/náročný autor pořádně neznalý žánru?) a nenecháme se masírovat hypem na oficiální homepage, kde z pochopitelných marketingových důvodů záměrně uvádí jen ty slušnější skóre, nedopadlo Shade na anglicky psaných renomovaných webech moc slavně. Průměrné hodnocení podle GameRankings je v tuto chvíli 49%.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Osobně si myslím, že to docela dobře vystihli na PC.IGN (50%), kde vše důležité řekli už v prvním odstavci: "Tohle je jedna z nejvíce frustrujících a banálních akčních adventur za dlouhou dobu". Kritizují tam bojový systém (autor si prý nepřipadal jako udatný hrdina, nýbrž jako idiot kvůli pomalu reagujícímu ovládání a nemožnosti střílet při pohybu), dabing, systém ukládání pozic nebo nepřátele, kteří byli k vidění už v bilionu dřívějších her, kde účinkovali mnohem zajímavějším způsobem. Dále na PC.IGN upozorňují na nutnost instalace patche pro anglickou verzi, který řeší potíže s fyzikálním enginem. Shade tam chválí jen za hudbu nebo technologické zpracování grafiky (už však ne za její umělecký dojem) a naopak kritizují celkovou hratelnost - je prý lepší sáhnout po starších hrách jako Blade of Darkness nebo Rune.

Kolegové z GameSpy byli ještě přísnější a udělili Shade jen 30%. Stěžují si na těžkopádného hrdinu, nudné souboje, repetitivní levely s hledáním klíčů, nešikovnou kameru, problémy s procházením zdí (clipping), překlepy, frustrující obtížnost nebo ovládání. Zábavnost hraní a příběhu je podle nich stejná jako čtení stránky v telefonním seznamu. Autor článku na GameSpy si pokládá řečnickou otázku, zdali hráči opravdu potřebují další lame verzi egyptských pyramid nebo podobné levely, kterým chybí nápaditost.

A jak si vede Shade v recenzích jinde? Na posledním z trojlístku hlavních amerických webů - GameSpotu - ji bohužel dosud nehodnotili, ale zde jsou ostatní verdikty: PC Gamer UK (59%), BoomTown (40%), The Disc World (46%), LoadedInc (65%), Sector.sk (78%) a GameZone.cz (63%). Update 2.11. - další recenze vyšly na GamersHell (50%) a GameMethod (66%). Nezbývá než tvůrcům z Black Element Software popřát, aby se jim jejich příští projekt povedl lépe a aby namísto rozpoutávání flame ve fórech raději investovali svůj čas do prozkoumávání těch zábavnějších konkurenčních her, které v roce 2004 vévodí akčnímu žánru.

zdroj: GameRankings

jd

Nejnovější články