Jak se osvědčila protipirátská ochrana BioShocku?
zdroj: tisková zpráva

Jak se osvědčila protipirátská ochrana BioShocku?

23. 11. 2007 23:23 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Hlavní programátor vysvětluje, proč se rozhodli pro internetovou aktivaci a proč si nemohou dovolit, aby byl crack hned venku.

BioShock sklidil za svou atmosféru a hratelnost odevšud chválu, ale neméně hlasitě byl kritizován za použitou protipirátskou ochranu s povinnou internetovou aktivací (info). Servery Take 2 totiž zpočátku vůbec nezvládaly odbavovat desetitisíce požadavků a pak několik hodin vůbec nefungovaly, což zabraňovalo majitelům originálky v hraní a vyústilo to v jejich oprávněné naštvání. Hlavní programátor BioShocku Martin Slater se k nepříjemnému tématu vrátil na konferenci v Melbourne, kde vysvětlil důvody, které k tomu Irrational Games (nyní 2K Australia) vedly. A i jeho argumenty jsou pádné...

Zvětšit zdroj: tisková zpráva "Když souběžně vydáváte PC a X360 verzi nějaké očekávané hry, obáváte se, že prodejním číslům konzolové verze, která je pro vás klíčová, uškodí brzké zpirátění PC verze. Ta totiž řadě lidí obvykle stačí a pak si už rozmyslí pořízení té xboxové. Pokud existuje funkční crack hned v den oficiálního vydání, prodeje jdou astronomicky dolů. A ještě horší situace nastane, když hra unikne k pirátům při lisování nebo ze skladů před zahájením distribuce do obchodů, k čemuž dochází často."

Martin Slater pokračuje: "Jako výrobce her se snažíme maximalizovat odbyt, abychom mohli vytvářet další hry. Proto jsme se rozhodli na DVD BioShocku vůbec nedat hlavní spustitelný EXE soubor. Ten si každý majitel originálky musel (po ověření unikátního sériového čísla) teprve stáhnout." A jelikož měl 10 MB a distribuční síť Take 2 nějak nepočítala s velkou zátěží, doplatili na tento proces především vlastníci originální PC verze. Pro koho však dopadl kladně, jsou tvůrci BioShocku. Hra totiž nebyla cracknuta po výjimečně dlouhou dobu - 13 dnů - s čímž byli autoři spokojeni (a asi to také zčásti přispělo k překonání hranice tuším milion kusů).

Ovšem stali se za zvolený postup nenáviděnými (později kvůli tomu uvolnili patch odstraňující aktivaci). Martin Slater proto ujistil publikum, že příště vymyslí protipirátskou ochranu trochu jinak, aby tolik neobtěžovala. Avšak její princip zůstane podobný, neboť si prostě nemohou dovolit, aby jejich hra byla okamžitě na warezu. Zvláštní je, že ve svém proslovu vůbec nezmínil xboxovou verzi BioShocku, která žádnou aktivaci nevyžadovala, objevila se na scéně velice rychle a stala se tak pro mnohé (s patřičnou výbavou) jasnou volbou...

zdroj: GameSpot

jd

Nejnovější články