Fantasy rubanice Hellraid představuje zápletku i inspiraci v Hereticu
zdroj: tisková zpráva

Fantasy rubanice Hellraid představuje zápletku i inspiraci v Hereticu

28. 11. 2013 15:20 | Téma | autor: Ladislav Loukota |

Hellraid, fantasy rubanice od Techlandu, tvořená skoro až příliš na způsob first-person Diabla, se poprvé od květnového švitoření připomněla (staro)novou porcí informací, a to rozhovorem s Marcinem Kruczkiewiczem, producentem hry. Ten se pro RPG Codex rozpovídal o inspiraci v kultovních hrách jako je Heretic i o náročnosti herního systému.

Opusťme na chvíli zjevnou inspiraci v Diablu a ukažme si, kde jinde sbíral Techland nápady. Především starší vlky tak potěší citování nejen další klasiky Heretic, ale i podobných dílek Hexen nebo Witchhaven, což jsou všechno pekelně pozapomenuté tituly sotva z poloviny 90. let. Marcin navíc přihodil i o něco zjevnější zhlédnutí se v Dark Messiah of Might & Magic.

"Cílem je navrátit náladu, dynamickou a náročnou hratelnost, nezapomenutelné zážitky i pohlcení, které tyto hry nabídly. Chceme to navíc vylepšit o moderní grafiku a nové nápady - jak do singleplayeru, tak i v kooperaci."

S tím souvisí především akcent na vyšší náročnost v porovnání s mnoha současnými hrami. AI tak má blokovat hráčovy útoky, systému hry chybí regenerující se zdraví (bude však možné dosáhnout skillu, který bude zdraví částečně vracet sám od sebe) - naopak zde nechybí stamina a mana, ze které budou svou moc čerpat různá povolání. O těch se rozpovídal už náš květnový článek, zkratkovitě však připomeňme, že se dočkáme čtvera povolání dle klasického archetypálního mustru – válečník, mág, paladin a zloděj.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Heretic (1994)

Hellraid vůbec působí po všech stránkách konzervativně a nejinak tomu bude i v příběhu. Klasické prostředí středověké fantasy bude šmrncnuté kapkou hororu – máme se dočkat výletu do kláštera, na němž se podepsal průnik magických sil do naší reality. To s sebou ponese boj s nemrtvými, kostlivci, démony, nekromancery a vůbec dalšími pekelníky.

Konkrétněji bude zápletka ještě odhalena, příběh však nebude hrát úplně první housle, chybět má třeba nějaké RPG rozhodování nebo vícero konců. Hellraid pojede spíše na čirou hratelnost. Čistá linie bez vedlejších úkolů zabere cirka 8 hodin, lecčemu však přidává skutečnost, že i příběhovou kampaň bude možné kooperativně hrát až ve 4 lidech.

Při velikosti Techlandu se menší recyklaci osvědčených konceptů nelze divit – Hellraid je ve vývoji sotva rok a půl a pracuje na něm jenom cirka 30 lidí. Inu, původní rozhovor na RPG Codex, v němž zazní ještě něco málo o zbraních a skillování, můžete zkontrolovat tady.

Nejnovější články