Devět zajímavých her, které měly vyjít v roce 2016, ale nestihly to
zdroj: tisková zpráva

Devět zajímavých her, které měly vyjít v roce 2016, ale nestihly to

16. 1. 2017 19:00 | Téma | autor: Ladislav Loukota |

S koncem jednoho roku a začátkem druhého zaplavily internet všemožné rekapitulace dění v herním průmyslu a výhledy do budoucna. Ruku v ruce s nimi je však dobré si připomenout i hry, které původně měly v roce 2016 vyjít, ale nakonec k tomu nedošlo. Některé to napraví v prvních měsících roku, na jiné si počkáme déle, další nevyjdou nikdy. Které hry máme na mysli?

Mass Effect: Andromeda 

Dost možná nejvýraznější hrou, která se dočkala posunu termínu vydání, je Mass Effect: Andromeda od BioWare. Původní vydání na podzim 2016 bylo přeloženo na 23. březen 2017, což není nic zásadního. Kolem Andromedy však stále koluje celá řada nejasností - velmi dlouho se čekalo na první významnější trailer, snad teprve v listopadu k N7 Day byla zveřejněna ukázka ze hry. Ani teď v lednu 2017 se však nezdá, že by marketingová kampaň dva měsíce před vydáním nějak sílila, což už začíná být mírně podezřelé. Části komunity navíc zveřejněné ukázky ze hry příliš nevoní. Ačkoli byly původní obavy z Andromedy poněkud přifouknuté, bylo by spíš s podivem, pokud by se hra dočkala dalšího odkladu, nebo pokud by v březnu vydaný titul nesplnil vysoká očekávání, daná předešlými díly.

zdroj: Archiv

Horizon: Zero Dawn

Avizovaného vydání v roce 2016 se nedočkala ani Horizon: Zero Dawn od Guerrilla Games, tvůrců série Killzone - konzolové střílečky, rozkročené mezi Call of Duty a Halo. Horizon je jejich nová značka, která má nabídnout typ hratelnosti, se kterou tvůrci z Guerrila doposud nemají moc zkušeností. Titul se odehrává 1000 let v budoucnosti po kolapsu civilizace a... příchodu robotických dinosaurů. Hráč si má obou boty bojovnice Aloy, která mechanické bestie loví, rozebírá je během taktických soubojů na součástky, a zároveň objevuje rozlehlý svět se spoustou tajemství. Dosavadní dojmy z hraní vyznívají veskrze pozitivně, zdá se tedy, že tvůrci jen potřebují více času, aby mohli svou vizi realizovat v plné míře. Jedním z důvodů posunu vydání je zřejmě i snaha vyhnout se vydání na podzim, který bývá hrami tradičně poněkud přeplácaný. Aktuální datum vydání tak zní: 28. únor 2017.

zdroj: Archiv

South Park: The Fractured but Whole

V roce 2015 oznámené pokračování South Park: The Stick of Truth se oproti původnímu plánu dočkalo přeložení někdy na první kvartál tohoto roku. Původně panovaly obavy, že namísto Obsidianu, vývojářů jedničky, doručí studio Ubisoft San Francisco o něco horší zážitek. Již v červnu byla však hra vyzdvihována za to, že navazuje na kvality předešlého dílu, který vznikal pět let. Původně měla hra vyjít v prosinci 2016, už v září ale tvůrci oznámili posun vydání na první kvartál 2017, aby měli dostatek času hru pořádně odladit a vyhnout se tím případnému zklamání skalních South Park fanoušků. Uklidňujícím faktem je, že v případě Stick of Truth trvala prodleva mezi oznámením a vydáním také dva roky, prozatím se tak nezdá, že by se fanoušci měli čehokoliv obávat. 

zdroj: Archiv

Cuphead

Originalita chce čas, a důkazem tohoto je Cuphead - plošinovka emulující vizuální styl animovaných filmů z 30. let 20. století, která míří na Windows a Xbox One. Krom unikátního vizuálu se titul rovněž chlubí vysokou obtížností a 30 bossfighty. Hra se dočkala představení již na E3 2014, nebyla zde však k vidění v hratelné verzi. Tou dobou byla ostatně hotová jenom ze 40 %. Datum vydání se tak postupně odkládá a momentálně je nastavené na zmíněnou polovinu tohoto roku, což zavdává důvod k jistým pochybám. Ale vzhledem k tomu, že jde o první hru studia MDHR, které tvoří jen dva lidé, se posunům vydání nelze moc divit.

zdroj: Archiv

Tacoma

Rovněž v případě Tacoma, komorní adventury od tvůrců Gone Home, je odklad z poloviny roku 2016 na jaro 2017 do značné míry pochopitelný - studio Fullbright je přeci jenom dost malé. Za odklad však tentokrát dle vývojářů mohou úpravy hry na konto ohlasu hráčů na ranou verzi hry. Dojmy prý donutily vývojáře znovu zvážit a změnit některé "základní principy" herního designu. Kdo ví, třeba to tentokrát znamená, že se v Tacoma bude střílet brokovnicí. Podstatné každopádně je, že vývoj Tacoma dále pokračuje - jiný podobný titul, hororová záležitost Routine, oproti tomu zjevně směřuje leda tak vstříc zapomnění. 

zdroj: Archiv

Scalebound

Prakticky všechny tituly z našeho přehledu potkalo jen přesunutí data vydání – Scalebound se však, po přeložení vydání na rok 2017, nakonec dočkala rovnou svého zrušení. Titul vznikal ve studiu Platinum Games, které dalo světu hry jako Bayonetta 2 nebo Metal Gear Rising: Revengeance, komplikace s vývojem tak čekal málokdo. Přátelství hlavního hrdiny s dráčkem si však fanoušci Platina budou muset leda tak domýšlet. Na ukončení vývoje dle vyjádření Microsoftu došlo po "dlouhém zvažování", namísto vysvětlení korporace oznámila, že stále připravuje "spoustu úžasných her".

zdroj: Archiv

Crackdown 3

Naopak zcela klasického ražení je open-world akční hra Crackdown 3 od Reagent Games a Microsoftu. K jejímu oznámení došlo během E3 2014, tehdy ještě s tím, že jde o exkluzivní hru pro Xbox One. Od upřesnění informací o rok později na Gamesconu a potvrzení verze pro Windows 10 se očekával ladný vývoj, směřující k vydání v roce 2016 - konec konců, druhý Crackdown vyšel jenom rok a měsíc po svém odhalení na E3 2009. Nakonec však Microsoft v prosinci 2016 sdělil, že Cracdown 3 (překvapivě) dorazí "na svátky příští roku nebo možná dříve". Jedním z důvodů je prý opět velký počet her, naplánovaných na konec roku 2016. Později se Shanon Loftis z Microsoftu nechala rovněž slyšet, že více času na vývoj potřebuje i hlavní příběhová kampaň hry. 

zdroj: Archiv

The Legend of Zelda: Breath of the Wild

Zřejmě nejvíce přenášenou hrou z těch, které měly původně vyjít v roce 2016, je nový díl The Legend of Zelda. Na jeho oznámení došlo již v lednu před čtyřmi lety s tím, že hra vyjde v roce 2015. Pak ale 25. března 2015 Eiji Aonuma oznámil, že hra bude o rok odložena, aby tvůrci stihli všechno hezky odladit. A že se ze stejného důvodu neobjeví ani na E3 2015. 27. dubna 2016 následoval další odklad na rok 2017 - tentokrát už o něco konkrétněji kvůli problémům s fyzikální stránkou enginu. Určité obavy však přesto rozprášila E3 2016 a možnost zahrát si demoverzi, nabízející v prvé řadě bezprecedentní svobodu. Kdy nová Zelda vyjde, už je po pátečním oznámení jasné. Půjde o launchový titul konzole Nintendo Switch, který se na trhu objeví 3. března. 

zdroj: Archiv

Kingdom Come: Deliverance

Odklad se nevyhnul ani bezpochyby nejvíce ambiciózní tuzemské hře - středověkému RPG od Warhorse. Nejprve to na jaře po uvolnění bety vypadalo, že letní vydání PC verze bude odložené na konec roku, poté se v květnu ukázalo, že na vydání dojde nejdříve v roce 2017. Na konci roku snad fanouškům náladu částečně spravilo oznámení, že příběh 1. aktu bude zcela uzavřený a tvůrci nehodlají využít epizodický formát. Faktem je, že za odklady platí Warhorse jistým poklesem morálky minimálně určité části komunity. Na druhou stranu, posuny vydání nejsou u crowdfundovaných projektu (a to nejen u her) nikterak výjimečné, právě naopak. 

zdroj: Archiv

Na jaké hry, co měly vyjít v roce 2016, ale nakonec vyjdou až letos, se těšíte vy? Podělte se s námi o vaše tipy v diskusi pod článkem. 

Nejnovější články