Další hra tvůrce L.A. Noire se jmenuje Whore of the Orient
zdroj: tisková zpráva

Další hra tvůrce L.A. Noire se jmenuje Whore of the Orient

28. 11. 2011 14:17 | Téma | autor: Petr Poláček |

„Jde o jeden z největších dosud nezmapovaných příběhů 20. století,“ prohlásil nedávno o své další hře Brendan McNamara, dřívější šéf Team Bondi a scenárista detektivky L.A. Noire, která nedávno vyšla na PC. Popis je to samozřejmě dosti zavádějící, protože takových příběhů nabízí 20. století přehršel. A zcela upřímně hru nepomáhá blíže zařadit ani aktuální informace z Financial Review, podle níž se chystaná hra jmenuje Whore of the Orient a práva na ni zakoupil George Miller, tvůrce filmů Mad Max (1-3), Happy Feet a Happy Feet Two.

Whore of the Orient (Děvka orientu) odkazuje na čínskou metropoli Šanghaj, která tak bývala v minulosti často označována zejména turisty pro svůj specifický charakter, ne nepodobný evropské Paříži. Na to konto se dá spekulovat, jestli tento název má souvislost s tím, kde se bude hra odehrávat, oč v ní půjde, v jaké době bude zasazena a podobně. Ale na to je ještě brzy. Snad jediné se od další hry McNamarovy hry čekat dá: že to bude zase gangsterka či detektivka, protože této tématiky se Brendan drží jako klíště (viz Getaway).

Lidé z bývalého Team Bondi, který Mcnamara dříve velel, pracují v současnosti pro společnost Kennedy Miller Mitchell Interactive, patřící z velké části právě Georgi Millerovi. V budoucnu se možná vrhnou do práce na Whore of the Orient, nicméně v současnosti pracují na videoherní adaptaci Happy Feet Two, potažmo na herním zpracování chystaného filmu Mad Max 4: Fury Road (původně mělo hru dělat nějaké švédské studio, že by Avalanche?), který by se měl v Namibijské poušti začít natáčet v dubnu příštího roku.

Kennedy Miller Mitchell Interactive je vůbec takovou záchrannou sítí pro mnohé australské vývojáře. Skončili v ní totiž nejenom pohrobci Team Bondi, ale i týmu Krome, kdysi největšího australského vývojářského domu, který v dobách největší slávy zaměstnával přes 400 lidí.

A proč se vlastně Goerge Miller a jeho partneři vrhli na tvorbu videoher? Zvlášť když k tomu v Austrálii nejsou úplně ty nejlepší podmínky a kdo může, prchá do Kanady nebo do Irska, kde mají herní společnosti k dispozici velké finanční substituce? Protože dle Douga Mitchella herní průmysl, na rozdíl od filmového, pořád roste a vytvořit špičkovou hru je podle něj pořád výrazně levnější, než vytvořit špičkový film - i v Austrálii.

„Filmy jsou dost drahé, takže jich studia točí pořád méně. Tam, kde dřív dělala 20 filmu, jich dnes natočí 10. Takže se spousta lidí uchyluje kvůli rozpočtům k herním akvizicím. Film může stát 170 milionů dolarů a dvakrát tolik dáte za jeho marketing, zatímco hra vás stojí 10 % této částky,“ vysvětluje Mitchell a možná tím dává depresivním jedincům v herní branži najevo, že jsou odvětví, která jsou na tom ještě o trošku hůř.

Nejnovější články