Co také zaznělo na QuakeConu a o RAGE.?
zdroj: tisková zpráva

Co také zaznělo na QuakeConu a o RAGE.?

2. 8. 2008 1:01 | Téma | autor: Redakce Games.cz |

Proč si id Software vybrali EA jako distributora, proč zrušili projekt The Darkness a proč museli přejmenovat Quake Zero?

Zvětšit zdroj: tisková zpráva id Software na právě probíhající akci QuakeCon v texaském Dallasu prozradili pár zajímavých drobků ze zákulisí. Třeba to, proč po 18 měsících výroby odpískali nikdy neoznámenou, vysokorozpočtovou akci The Darkness, odehrávající se na ostrově po pádu letadla. Prý by bývala měla stejné chyby, jež mnozí (podle Johna Carmacka zcela právem) vyčítali DOOM III - tj. přílišnou temnotu prostředí či nepřátele žijící na záchodcích. K rozhodnutí také přispělo spadání do žánru survival-hororů, které se v současné době moc dobře neprodávají. Celkově by hra prostě šla moc ve šlépějích DOOM III a tvůrci by asi byli kritizováni za přehnanou podobnost. Ale nikoho z id zrušení prý moc nemrzí, neboť některé inovativní prvky (pro ztvárnění hororu po psychologické stránce) převzali do RAGE.

Electronic Arts si id vybrali jako distributora RAGE ne kvůli penězům, nýbrž díky osobnímu kouzlu šéfa Johna Riccitiella, který za nimi přiletěl a dokázal jim, že je zběhlejším hráčem, než si většina lidí myslí. Dokonce také trefně připomínkuje jednotlivé vlastnosti hry, což se u kravaťáků v tak vysoké pozici obvykle nevídá. Stejně tak další manažeři z vedení divizí EA Games a EA Partners jsou hardcore hráči a mohou díky tomu činit správná rozhodnutí. id Softu se EA poslední dobou také zamlouvají tím, že mají odvahu pustit se do riskantních projektů (Mirrors Edge, Spore...) namísto sázení jen na samé pokračování Maddenu.

Nemalou roli sehrály i dobré reference od Valve, kteří si spolupráci s EA Partners velmi pochvalují. Zájem o vydání RAGE prý měli i SEGA a THQ, ale nakonec se rozhodovalo mezi Activision a EA. id jsou si prostě moc dobře vědomi své silné pozice, kdy vypíší tendr a vyberou pro ně nejlepší podmínky, takže DOOM 4 klidně mohou znovu "ulovit" Activision. Které jiné studio si dnes může dovolit říct, že nabídku několika milionů dolarů od některého z největších vydavatelů teprve zváží?

Obrázek zdroj: tisková zpráva Došlo také k vysvětlení, proč vlastně id přejmenovali freewarovou webovku Quake Zero na Quake Live - může za to doménový spekulant, který jim zabral QuakeZero.com. Oznámili totiž hru veřejně dříve, než si tuto doménu stihli zaregistrrovat. Onen člověk jim sice nabídl její prodej, ale na to nepřistoupili a raději titul přejmenovali.

Šéf id Software by jinak rád realizoval pokračování filmu DOOM, ale vše záleží na majiteli práv v Universalu a stupni vytouženosti od fandů. Naopak nepočítejte s převedením Wolfenstein: Enemy Territory do podoby freewarové webovky, protože reálie druhé světové války by se nehodilo spojit s reklamními billboardy např. na Coca-Colu. Pokud bude model Quake Live úspěšný, teoreticky by mohla vzniknout Quake Arena 2, ale momentálně prý distributory moc neláká takový ryze multiplayerový projekt typu turnajové akce.

zdroj: Shacknews

jd

Nejnovější články