Activision se ohrazuje proti slovním útokům EA
zdroj: tisková zpráva

Activision se ohrazuje proti slovním útokům EA

18. 8. 2011 13:17 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Když už říkáme Modern Warfare 3 a Battlefieldu 3 „válečné hry“, sotva by nás ještě před pár měsíci napadlo, že by se toto přízvisko dalo brát i jako reflexe vztahů mezi oběma společnostmi, které se snaží, aby ta jejich hra zvítězila na momentálně nejsledovanějším (bohužel) poli herního průmyslu.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva Každopádně, rétorika zástupců obou stran se celkem vyostřuje a zdá se, že dříve spíše agresivnější (myšleno v dobrém smyslu slova) Activision nyní přechází do defenzivy (což jde s Bobby Kotickem obtížně, ale Eric Hirshberg se snaží).

Eric Hirshberg se nyní vyjádřil k velmi nevybíravému, cca měsíc starému prohlášení Johna Riccitiella, který v rámci komentáře k vývoji souboje o první místo na poli FPS prohlásil, že chce aby Call of Duty „vyhnila zevnitř“. Což je skutečně prohlášení, které by top byznysmen o konkurenci prohlašovat neměl. Sice to znamená úplně to samé, jako když řekne, že chce CoD sesadit z trůnu, ale je zde určitá etiketa.

Hirshberg (trochu) moralizuje: „Konkurence a soutěživost je dobrá věc. Nutí nás mít se na pozoru a dělá hry lepšími. Je zdravá. Ale jedna věc je, chtít, aby vaše hra uspěla a jiná otevřeně říkat, že chcete, aby ta druhá selhala“. Nu, malý komentář – to chtějí všichni konkurenti, je to přirozené, patří to k principům obchodu. Ale ano, jde to vyjádřit i jinak.

Hirshberg pokračuje: „Umíte si představit, že hlava Dreamworks, když chystají nový animák, prohlásí, že chce, aby nový Příběh hraček vyhnil zevnitř? To je těžké už jen na představení, že? Jako někdo, kdo je v čele jednoho z největších vydavatelů na trhu vám mohu říci, že chci, aby uspělo tolik her, kolik je možné, ať už jsou od nás nebo ne. Já totiž chci, aby průmysl prosperoval a lákal nové lidi. Věřím, že kolik skvělých her tenhle průmysl vyrobí, tolik kupců se najde a neříkám to jenom jako člen Activisionu, ale i jako hráč“.

Tady by autor článku něco poznamenal. Hirshberg zde míchá dojmy s pojmy. Poslední věty jsou krajně absurdní, protože právě vysoká cena her, komentovaná třeba Howardem, společně s velkým množstvím AAA titulů vytváří prostředí, kde si prostě nemůžete dovolit všechny dobré hry. Pokud tedy nejste hráč s příjmem Hirshberga. Stejně tak hledání paralel u filmového průmyslu je krajně, krajně zavádějící. Tady fungují jiná pravidla ať už ze samotného principu využití média, tak z hlediska cílové skupiny a celkového managmentu. Herní byznys je mnohem více konkurenční – i díky tomu, že finanční a časová náročnost her nutí hráče vybírat si. Těch, kteří si koupí MW3 a BF3 bude málo. Firmy prostě musí soustředit.

„Jediný způsob,“ pokračuje Hirshberg, „jak udržet svou pozici v měnícím se prostoru popkultury a zábavy je dělat skvělé hry. Neměli bychom se rvát o větší kus koláče – měli bychom se zaměřit na to, aby byl koláč sám o sobě větší.“ Ano, tradiční herní vydavatelé potřebují posílit v současné proměně některých herních platforem a udržet si pozice. Nicméně o koláč se budou vždy rvát a vždy se rvali. Ve chvíli, kdy zde nebude konkurenční prostředí, které bude nutit firmy vylepšovat se a překonávat konkurenci, nastane teprve úpadek. Ale nic to zase nemění na tom, že celá slovní válka mezi EA a Activisionem je už spíše únavná. I zde by měla mít komunikace určitou úroveň. Firmy si budou konkurovat... ale snaha o sesazení oponenta může probíhat i v kultivované debatě.

Neuvítali byste také, kdyby skončily slovní přestřelky a začaly spíš závody v tvorbě her?

Nejnovější články