První kroky v datadisku World of Warcraft: Mists of Pandaria
zdroj: tisková zpráva

První kroky v datadisku World of Warcraft: Mists of Pandaria

20. 10. 2012 11:30 | Dojmy z hraní | autor: Martin Kapalka |

Blizzard nám nedávno předložil nový World of Warcraft datadisk Mists of Pandaria, v němž nás čeká dalších pět levelů navíc, takže se dostaneme zase o kousek blíže bájné stovce, konkrétně na 90ku. Z Pandarie logicky na každém rohu cítím snahu přiblížit se asijské kultuře. Hudba, prostředí a v neposlední řadě celkový pocit z pandarenů mi navozuje pocitu klidu a celkové relaxace. A vlastně to funguje - aktuálně jsem přibližně v půlce datadisku a cítím příjemný pocit z postupného prozkoumávání nových lokací s pomocí Chena a Lili.

Robinson? Ale kdepak

Po zabití hlavního bosse posledního datadisku, Deathwinga, se příběhová linie posunula o skok dále. Jelikož na Azerothu dlouho mírový stav nevydrží a nepřítel z vesmíru či samozvaný král je v nedohlednu, přiostřily se vztahy mezi Aliancí a Hordou.

Garrosh Hellscream, jakožto aktuální vládce Hordy, vyšle svá vojska na Alianční přístav Theramore. Ani ten nejšikovnější právník by nedokázal obhájit podobný akt útoku jako neškodné hrátky, a tak se opět roztáčí válečná mezifrakční mašinérie. Bojuje se na pevnině i na vodě. Po jedné z velkých námořních bitev se přeživší ocitnou na břehu ohromného ostrova. Příběh nového datadisku začíná a další rozhodnutí máte v rukou jen vy.

Ostrov Pandaria vás přivítá bojem na pobřeží, aby následně předvedl celou svou krásu. Zalesněné lokace se zapadlými vesničkami a ukrytými kláštery v horách. Farmy a všudypřítomní škůdci. Boje střídají pěstování. Pandareni nemají v povaze agresi nebo krvelačnost, tudíž se od nich dočkáte úkolů spíše zahrádkářských. Ničení škůdců, pěstování rostlin a pozdravy jiným farmářům.

Do opravdového boje muž proti muži se většinou dostanete v rámci postupu vaší frakce. Oproti jiným datadiskům dostáváte daleko méně akčních úkolů. Líbí se mi takový systém, nečeká vás nudný grind, kdy při expení reálně používáte pouze dvě klávesy s útočnou abilitou.

Naopak, klasikou už je fázování prostředí, kdy po splnění určitých úkolů, jež mají návaznost na děj v lokaci či místě, se okolní prostředí výrazně změní. Například ustanou útoky na vesnici a obyvatelé se již procházejí beze strachu, případně se základna opačné frakce po dobytí změní na základnu vaší frakce.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Klášter nebo pivo? Obojí!

S novým kontinentem jde ruku v ruce i nová rasa – Pandareni. Původní obyvatel Pandarie je přístupný jak hordě, tak alianci a je jen na hráči, kterou frakci si na desátém levelu zvolí. Velmi se mi líbí způsob výběru frakce až po nějakém čase expení a napadá mě, že v dalším datadisku by mohl Blizzard zapracovat i na možnosti zůstat neutrální. To by byla panečku novinka!

Ale zpět k pandarenům. Užívají si života. Jejich neobvykle úrodná půda jim skýtá spousty ovoce, zeleniny a surovin. Milují jídlo a hlavně pivo. Jakožto dlouholetí zkušení sládci vaří nejlepší zlatý mok v Azerothu. Spoustu informací nabízí také rasové znaky pandarenů: dvojnásobný bonus z jídla, patnáct skillů navíc ve vaření, redukce zranění při pádu a další.

Monk (mnich) je nové povolání hratelné napříč všemi rasami. Dokáže zastat úlohy tanka, dmgera i healera. Využívá vnitřní energii – Chi, kterou následně transformuje do light nebo dark síly. Podobnost se Star Wars je čistě náhodná.

Brewmaster, sládek, splňuje úlohu tanka a za pomoci vydatných lektvarů a náhodných nečekaných pohybů dokáže rozhodit i násobně většího protivníka. Windwalker využívá jako dmger především své ruce, nohy a vnitřní sílu ke způsobení co největší škody v řadách nepřítele. A ještě nám tu zůstává Mistweaver, mistr léčitel, využívající přírodní sílu a bylinkářské znalosti k nalezení rovnováhy.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Tvé přání je mi rozkazem

Stylizované prostředí nového datadisku se logicky projevuje pouze v Pandarii, staré známé lokace se nijak zásadně nezmění a i jejich vzezření zůstává totožné. Nový ostrov je velmi světlý a vykreslený až pastelovými barvami. Osobně jsem čekal (už podle názvu datadisku) spíše věčně zamračený kontinent, deštivo a mlhy, ale rozhodně ne barvami zářící svět. Nemůžu říct, že by se mi to nelíbilo, jen mě to překvapilo.

Interface zůstal téměř neměnný, což je dobře, protože Blizzard našel takzvaný „sweet spot“ už před lety a postupně jej pouze dopracoval téměř k dokonalosti. Kvituji s povděkem, že se nesnažil opět vynalézt kolo a nechal vyzkoušené systémy na svém místě.

Neodpustím si ale zmínku o hudbě. Za poslední léta nám do uší hraje asi nejvydařenější soundtrack. Hudba sedne ke vzhledu, atmosféře i herní náplně v Pandarii naprosto skvěle. Ve WotlK ani v Cataclysm jsem nevydržel mít zapnutou hudbu ze hry déle než hodinu, ale dnes, když jdu expit, vypínám přehrávač v počítači a nořím se do harmonických tónů hry.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

U nás není nejtalentovanější ten nejbohatší!

Bezesporu největší změna, ovlivňující mechaniky hry, je nový systém talentů. Zapomeňte na talentové stromy, které jste znali posledních 8 let. V MoP se Blizzard pokusil o revoluci a díky tomu má každá postava k dispozici nový talent každých 15 levelů. Na desátém levelu si zvolíte specializaci, díky níž bude postupně získávat další ability, a po odehraných patnácti levelech si budete moci vybrat první talent. S třicátým levelem pak zvolíte další talent a tak dále.

Není to ovšem až tak jednoduché - pokaždé si budete muset vybrat ze tří nabízených možností pouze jednu. Zbylé dva talenty už si nebudete moci zvolit nikdy. Logicky získáte 6 schopností, z nichž některé jsou pasivní, a některé musíte aktivovat. Byl jsem dost skeptický k novému stylu, ale musím říct, že ačkoli je talentů méně, dopad na hru je pozitivní, protože hráče lépe motivuje k zodpovědnějšímu hraní dle zvolených abilit.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

To be continued…

Toliko k prvním dojmům z nejnovějšího datadisku. Příjemně mě překvapil, ale zatím jsem se ještě nedostal k dungeonům, raidům, a dalším novinkám, které Pandaria nabízí. Už v této fázi jsem ale mnohem spokojenější, než jsem kdy byl při hraní Wotlk či Cataclysm.

V dalším článku se chci zaměřit na možnosti hry, když se dostanete na devadesátou úroveň. Můžete čekat informace o dungeonech, profesích, ekonomice a chtěl bych probrat také úplné novinky, jako jsou souboje petů, scénáře, výzvy a další.

Pokud žijete světem WoWka každou minutu každé hodiny každého dne, tak se mrkněte k našim kolegům z fanstránky WoWfan, protože je velmi pravděpodobné, že se u nich dočtete něco zajímavého :)

Nejnovější články