Cílem předváděčky ale bylo demonstrovat nový model poškození, který lze shrnout asi tak, že spíš než na katastrofické a náhlé odpadávání jednotlivých částí vozu při nárazu, se soustředí na postupné "ojetí" auta a degradaci jeho jednotlivých součástek. Když totiž třeba své Subaru Impreza WRX mrsknete proti zdi, nestane se nic takového, jako že by mu začaly vypadávat skla nebo se mu zkroutila kapota - auto se např. jen začne naklánět na levou stranu a čím déle s ním pojedete, tím bude toto poškození příznačnější. A o chvilku později třeba v zatáčce zjistíte, že vám nedovírají ani dveře. A vůbec tak podobně.
Svůj vliv na to má i fakt, že výrobci si aut si výslovně nadiktovali, které části jejich vozů mohou tvůrci ve hře zničit - což je pochopitelně prvek dost zásadně omezující. Právě kvůli tomu se bohužel nedočkáte toho, že by jednotlivá auta hořela nebo se z nich alespoň kouřilo. I přesto bude existovat cesta, jak se něčemu podobnému vyhnout: zkrátka si budete vybírat ty vozy, které lze zdemolovat pokud možno co nejvíc (např. právě Subaru vám dovolí podstatně více než Mercedes a jeho model SLS AMG).
Gran Turismo 5 zatím nemá stanovené datum vydání pro Evropu, odhaduje se jaro-léto 2010 - více v našem zpravodajství:
SOUVISEJÍCÍ ČLÁNKY
Gran Turismo 5 screenshoty [4.11.2009 18:18 - levis]
Dvakrát na trati Gran Turismo 5 [29.9.2009 09:09 - levis]
Minuta jízdy v Gran Turismo 5 [20.8.2009 14:14 - levis]
zdroj: GS