Jak známo, čtvrtý díl Gothicu chystají pro JoWood vývojáři ze Spellboundu známí díky Desperados. Oproti tomu autoři prvních tří dílů Gothicu, Pluto 13 aneb bývalí Piranha Bytes, kteří se s JoWoodem rozešli ve zlém, začali pracovat pro jiného distributora Deep Silver na vlastním projektu, zatím nazvaném Project RPB. Během GC získali redaktoři IGN rozhovor s designérem hry, Michaelem Hogem, který prozradil první informace o její náplni:
- Půjde o akční RPG z fantasy světa s důrazem na komplexní příběh.
- Budete hrát na vulkanickém ostrově, nacházejícím se jižně od civilizovaných částí světa, přičemž herní svět bude menší než v Gothicu
- Vaše volnost bude jen relativní a nebudete si moci dělat (tak jako dříve), co se vám zlíbí: příběh ponesou povinné questy a události, které se přihodí nezávisle na vašich činech.
- Budete se moci vracet do dřívějších lokací a dostávat nové questy, naleznete zde nová NPC a některá místa se zcela promění.
- Mimo hlavní dějovou linku se objeví hádanky, pasti, jednoduchý systém skillů, kování vlastního meče nebo psaní magických svitků.
- Tři typy nepřátel: lidi, zvířata a monstra, mezi nimiž budou krtci, červi, hmyz či dokonce obři a trollové.
- Project RPB bude mít dva konce, jeden dobrý a jeden špatný.
- Hudební složku hry obstará jako u všech Gothiců skladatel Kai Rosenkranz.
- Na hře pracuje dvacetičlenný tým a typově chtějí autoři vytvořit dobrodružné RPG podobné Gothicu.