S Alyx po boku v Half-Life 2 Episode Two
zdroj: tisková zpráva

S Alyx po boku v Half-Life 2 Episode Two

14. 5. 2007 20:20 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Jedna z nejsympatičtějších hrdinek vás bude provázet i v lesní oblasti White Forest, přes níž se dostanete na rebelskou základnu.

Alyx je nejen jednou z nejsympatičtějších a přirozeně nejpohlednějších počítačových hrdinek, ale zároveň snad i nejchytřejší parťák, který se kdy v nějaké hře objevil. Její důležitost v celém dění neustále stoupá a v připravované Episode Two vás prý bude, jak píše po předváděčce redaktor PC Gameru, doprovázet skoro po celou dobu (pozor-spoiler dále). Koneckonců, bez ní byste ani nezačali, protože to bude právě ona, kdo vás na začátku za pomoci Zero Point Energy Field Manipulatoru (i tak se říká gravity gunu :) vyprostí z trosek vlaku, jímž jste v Episode One opustili hroutící se City 17.

Jak známo, valnou část hry strávíte v lesní oblasti White Forest, přes níž budete vlastně jen přejíždět, abyste se dostali na rebelskou základnu (info). Kromě starých známých z řad nepřátel zde narazíte i na nové, jimiž bude jednak dávno provařený třínohý Hunter, jednak nový typ broučích Antlionů – Antlion Worker. Hunter je prý obdivuhodný svým dalekonosným útokem, který spočívá v tom, že vypálí sadu fosforeskujících střel, jež se zaryjí do země a pár sekund na to explodují. Akce je z toho důvodu údajně mnohem intenzivnější, protože nějaké schovávání se za bednami bude od prvního setkání s Hunterem tabu – jakmile to totiž uděláte, on vám za zadek vytřelí několik „výbušnin“ a vy budete mít zhruba tři vteřiny na útěk před smrtí. Další problémy spočívají, dle slov autora, v jejich tuhosti, rychlosti a permanentního nedostatku munice (to se už ale týká vás). Celé dění pak prý připomíná frenetický deathmatch, kde s gravity gunem sbíráte každou prkotinu a házíte ji po téhle potvoře, která vás navíc dokáže nepěkně, obrazně řečeno, nabrat na rohy a odhodit.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva

Co se nového broučka týče, ten ke svému jménu nepřišel jenom tak, opravdu pracuje a pracuje pod zemí, kde kope tunely. Z toho logicky vyplývá, že v Episode Two se podíváte též pod povrch zemský, kde vás uvítá právě tento pracovník. Stejně jako jeho souputníci, i on je zatraceně rychlý a jako jediný brouk navíc útočí na dálku a to za pomoci vyplivnuvších jedových slin. Ty vás při zásahu nejen zraní, ale na moment i oslepí.

Velký dojem udělala i jízda v polorozpadlém modifikovaném Mustangovi (info) s Alyx na místě spolujezdce. Vozidlo je prý rychlejší, lépe ovladatelné a Alyx po boku navíc značně umocňuje pocit z jízdy. Při adrenalinových situacích, např. při skoku nebo bouračce, vykřikne a třeba když vám na kapotu skočí zombík sápající se po vašem obličeji, ona ho odstřelí. Super na téhle babě bude i fakt, že se o ní de facto nebudete muset starat jako o NPC ve všech jiných hrách s rádobykooperačními sekvencemi. Alyx vám dá zapomenout na neustálé dívání se přes rameno, ujišťování se, že je s vámi a i při zbrklém útěku s následným naskočením do auta vám bude stále v patách, včetně samotného nastupování do vehiklu. Koneckonců, již v předchozích dílech se chovala značně inteligentně.

Datum vydání zní stále září 2007, přičemž rok na to by snad měla světlo světa spatřit Episode Three, která - jak jsme psali už v SMSkách - údajně přinese ještě razantnější změnu herního prostředí a nechá vás nakouknout do arktické oblasti, včetně základny, kterou jste mohli letmo zahlédnout v Episode One. Indicií pro podporu této domněnky je několik. Klimatická bitva s podobnými reáliemi byla popsána v ilustrované knize Half-Life 2. Když s touhle teorií vyrukoval redaktor PCG na PR manažera Valve, namísto obligátního „K tomu se nemohu vyjadřovat“, se mu dostalo odpovědi značně dráždivé: „To by bylo vzrůšo, co?"
zdroj: PC Gamer, CVG

moolker

Nejnovější články