Paragon systém pro Diablo III vyřeší end game nudu a gear swap
zdroj: tisková zpráva

Paragon systém pro Diablo III vyřeší end game nudu a gear swap

21. 8. 2012 10:55 | Preview | autor: Petr Poláček |

Když se soudruzi z Blizzardu rozhodli udělat Diablo III jako de facto onlineovku, tak si možná neuvědomili jednu zásadní věc – budou na hře pracovat tak dlouho, dokud o hru bude zájem, protože takové už to u onlineovek bývá. Nejsou nikdy hotové, ať už z hlediska obsahu, nebo herních prvků.

Když už se tedy Blizzardu podařilo valnou většinu hráčů přesvědčit, že Diablo III opravdu nelze měřit singleplayerovým metrem, tak se nyní musí snažit a řešit prvky, které by u dvojky nebo jedničky vůbec neřešili: jednou z nich je třeba údajný nedostatek end game obsahu/akce. Píšu údajný, protože to není problém, který pociťují všichni hráči. Je jich však dost na to, aby to Blizzard trápilo a řešil to v nadcházejícím patchi 1.0.4 velkou novinkou v podobě Paragon systému.

Paragon systém bohužel není pečlivě vybraný název pro novou sadu levelů nebo „nějaký“ nový obsah obecně. Je to nástavba současného systému levelů, která hráčům na 60. levelu poskytuje alespoň nějakou motivaci k dalšímu hraní. Po dosažení šedesátky budete zkušenosti ze zabíjení monster získávat dále, ale počítat se bude na konto Paragon levelů, kterých je celkem 100!

Každý nový Paragon level vás odmění navýšením některé ze základních statistik (síla, obratnost, inteligence, vitalita, ....) a třemi procenty na magic a gold find. Navíc vás po dosažení prvního Paragon levelu, což by mělo trvat stejně dlouho, jako přechod z 59. na 60., obdaří hra barevnou aurou, aby všichni viděli, jací jste borci. Barva aury se bude měnit na každém 10. Paragon levelu, ale vlastně tím hlavním, co by měl celý slavný paragon systém přinést je separace magic findu z předmětů, což už nyní způsobuje velmi kontroverzní swapování vybavení těsně před killem.

Tvůrci uznávají, že hráči jsou k této praktice vlastně nuceni systémem a uvědomují si, že spousta hráčů to naopak považuje za jakýsi druh podvodu. Paragon systém by přitom měl hráče zcela zbavit nutnosti využívat tuto praktiku, protože po dosažení 100. Paragon úrovně už hráč dosáhne sám o sobě magic find capu, takže magic find na gearu nebude potřebovat a odpadne tim swappování, pokud tomu všemu správně rozumím.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

Snaha Blizzardu v tomto směru je hezká, ale co si budeme povídat, ono taky tvůrcům nic jiného, než na hře makat nezbývá. Chtěli onlineovku, tak musí …ale to bych se opakoval. A celý ten Paragon systém je krásná a pro tuto chvíli nesmírně elegantní vražda dvou otravných much naráz – nuda hráčů po dosažení 60. levelu a gear swap. Pořád to ale není skutečný nový obsah, po kterém hráči volali do teďka a volat budou dál. Tedy ne všichni, ale magoři (a nemyslím to vážně zle), co Paragon systém vytěží beze zbytku za pár dní, zatímco všem ostatním to zabere pár týdnů či měsíců. Detaily o Paragon systému najdete v tomto blogu, informace o kompletním obsahu a termínu vydání updatu 1.0.4 prý Blizzard zveřejní brzy.

Nejnovější články