Ostrov z Project RPB (Risen) se vynořuje z mraků
zdroj: tisková zpráva

Ostrov z Project RPB (Risen) se vynořuje z mraků

1. 8. 2008 20:20 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Tvůrci Gothicu odpovídají na nejfrekventovaněji vzduchem létající dotazy, co vše lze očekávat od nového RPG. PREVIEW

Kreativní mozky ze studia Piranha Bytes se odpoutaly od starých doktrín, spojených s pevně danou mytologií světa her z rodiny Gothic, a spolu s novým vydavatelem Deep Silver připravují představení svého nového RPG, zatím nazývaného Project RPB, s údajným názvem RISEN. Než se tak za čtyři dny stane, máme tu nášup dalších detailů o náplni hry.

Pokud si jako příznivec Gothicu lámete hlavu, jak asi bude všechno to běhání po světě řešeno, pak vězte, že ostrov bude v rámci utužení příběhu násilně "nakrájen" do kapitol se středobodem v podobě vulkánu. Ten svou prezencí udává vzhled krajiny podobné Středomoří a se smíšenými lesy. Ačkoliv tento záměr se nemusí týkat celého ostrůvku a už vůbec ne jeho hůře dostupných zákoutí. Jinými slovy žádná jízda bez omezení typu Fallout, Gothic nebo TES, na to zapomeňte. Ostrov má také působit rustikálnějším a špinavějším dojmem.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

V plánu jsou skutečně exotické potvory (často se sdružující v malých smečkách, žádnou však nepůjde obsednout a předělat na koníka) i kousavé rostlinky. O slovo se také přihlásí koexistence různých kultur i sub-guild - obecně sociální hierarchie přítomna bude a to tak, že velmi. Naopak žádní elfové, orkové ani skřeti. Alespoň ne k hovoru povolní :) Absentovat nebudou ani bojůvky se dvěma lehkými zbraněmi. Štíty či bojová zbroj se nemají rozbíjet a nejspíš ani neponesou sebemenší známky poškození. Četné hlavolamy a logické problémy (často související s terénem) budou mít ve hře své pevné místo a stejně tak prý easter-eggy (skryté vývojářské vtípky). Nováčky hra pustí do ryze cvičebních lokací.

O své místečko na slunci nepřijde ani vaše persóna, tedy možnost decentně poupravit vzhled avatara. Kupříkladu módní pirátskou páskou přes očko nebo úhledným účesem, ale nic šíleného. Hrdina na začátku nebude nic jiného než pouhý mizerný a nezkušený cucák, z čehož by měl mít - v rámci holého přežití - zájem se urychleně vymanit. Bude muset jíst, pít, dřímat a tak podobně, dokonce se má vyžívat ve vnitřních monolozích. Když už jsme u toho baštění, některá zazobaná NPC dokážou svým lenošivým životem pěkně ztloustnout, což hrdinovi vzhledem k "ušmatlané" povaze hry zřejmě hrozit nebude. Autoři se prý nebrání humoru a to ani mírně oplzlému - teď ještě aby byl vtipný.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Pro co nejlepší dojem z textur má být do zbrusu nového enginu zabudován téměř (ale ne úplně) fotorealistický HDR efekt. Zřejmě v rámci rozumných budoucích HW nároků se limit polygonů na jeden objekt zastaví na cifře 6000. Jistého zlepšení se dočkají také materiály, takže kůže bude opravdu vypadat jako kůže a ne jako trochu jinak otexturované dřevo, žula jako žula atd. S předskriptovanými ingame cutscénami se tentokrát nepočítá.

Za samozřejmost se považuje střídání dne a noci včetně změny barevné palety podle části dne, supertmavých nočních kobek, efektní změny počasí apod. libůstky. Obloha bude generována hezky náhodně a ne odbyta nějakou úsměvnou "celoroční texturou" (dříve oblíbené řešení). Jistotou je podpora duálních a čtyřjádrových procesorů, oproti tomu Linux a Mac verze nikdo v Piranha Bytes řešit nebude. A pozor - počítá se už i s demem. Miniperlička na závěr: spekuluje se o možnosti transformace do kůže ostatních obyvatel světa, což ovšem nijak výrazně nekoresponduje se snahou stvořit v rámci možností realistický svět podobný tomu našemu. Až čas prokáže, zda zvítězil fantas, nebo zdravý rozum - více o Project RPB v předešlém zpravodajství nebo na teaser homepage.

Update 6.8. - odpočítávání na stránce Project RPB vyústilo pouze v potvrzení názvu Risen a začátek dalšího odpočítávání 14 dnů.
zdroj: FAQ na homepage

jester

Nejnovější články