Oznámení tak nečekané, až zaskočilo samotné vývojáře, tak lze charakterizovat dnešní zprávy ohledně Red Orchestra: Heroes of Stalingrad, tedy nástupce v sérii, která začala populárním válečným módem pro UT2004 a později skončila jako samostatná komerční hra Ostfront 41-45 (82%, recenze).
Pokračování věnované Stalingradu odhalila nová čísla anglické i americké mutace papírového časopisu PC Gamer, což je dle autorů z Tripwire prý nedorozumění, protože preview se měly objevit teprve po vydání jejich druhého projektu Killing Floor, aby od něj zbytečně neodváděly pozornost. Inu, co se dá dělat. A teď už k samotné hře:
- Nově poběží na Unreal Engine 3, vývoj prý zabral celé tři roky.
- Přibude příběhový singleplayerový mód, točící se kolem bitvy u Stalingradu, viděné z obou stran konfliktu.
- Novinkou bude také skirmishový kooperativní mód až pro deset hráčů, kteří si proti počítačem ovládanému nepříteli budou muset vystačit bez respawnů (a la Terrorist Hunt z Rainbow Six).
- Někteří z vojáků na fotkách drží MP-40 a granát zároveň, což by znamenalo, že už nebude třeba pokládat zbraň k zemi, chce-li člověk granát hodit.
- Autoři přidali možnost udílet příkazy jednotlivým týmům a dále také krycí systém a la Gears of War, jen viděný z první osoby (to aby dostáli svému pověstnému realismu).
- Cestu urazil i fyzikální systém: vypálíte-li na někoho ze sta metrů, budete muset mířit výš, abyste vzali v potaz to, že kulka na své dráze o něco klesne.
- Tripwire jsou si vědomi toho, že spoustu hráčů přílišná obtížnost první hry odradila, čili ji sice nechtějí snižovat, ale začátečníkům se pokusí přístup ke hře nějak usnadnit.
- Minimapa a všechny údaje (vč. týmových příkazů či úkolů) se smrskly do jediné tabulky, kterou vyvoláte stiskem TAB.