Od autorů RPG/RTS série Spellforce neboli německých vývojářů Phenomic byste asi stěží čekali odklon od žánru. Proto snad prvotní údiv některých hráčů nad nedávným oznámením karetního titulu Battleforge od EA. Netřeba se ale lekat - principem hry bude sice sbírání výměnných kartiček, které budete moci vyhrávat, měnit a nakupovat online, ale v jádru hry půjde přecejenom o online RTS.
Nashromáždné kartičky totiž ovlivní velikost i schopnosti vašich vojsk. Jednotlivá bojiště budou mít k historismu daleko a naopak si víc než ze skutečnosti vypůjčí z fantasy inspirace Spellforce: v pozadí příběhu má stát jakýsi souboj mezi šílenými bohy a starodávnými giganty. Každá kartička-jednotka bude mít blíž k některému z živlů herního světa, přičemž vedle ohně, mrázu, přírody a stínu tu má nějakým záhadným názvem figurovat i tavení zbraní nebo kovářšká práce, jak naznačuje už samotný název hry.
Spojením kartiček se stejným živlem znásobíte sílu vojsk a snad také ovlivníte pořadí, v němž vaše jednotky potáhnou do boje. Vedle kooperativní hry a klasického skirmishe se můžete těšit na online turnaje, členství v klanech a obrovská karetní tržiště.
Ptáte se, proč zkrátka neudělali další strategii a namísto toho zkouší nový model? Tiskovka nabízí jednu odpověď, totiž že cílem EA je, aby spolu hráči komunikovali víc než jen popřáním si hodně štěstí ve hře a poděkováním za dobrý zápas. Jak ale bystře podotýkají skeptičtí hráči v diskusních fórech, princip online strategie s kupováním kartiček a neodmyslitelným odváděním provizí provozovateli zní jako výnosný tah, na němž se nejspíš dá dobře vydělat.
Battleforge vyjde na podzim pro PC, více informací čekejte zhruba za dva týdny, kdy padne embargo na bližší informace pro online tisk - více také již brzy na homepage.