Jak se dělá věrný Cyberpunk 2077
zdroj: tisková zpráva

Jak se dělá věrný Cyberpunk 2077

18. 1. 2013 10:15 | Preview | autor: Adam Homola |

Drogy, násilí, chudoba, chamtivost, uzavřená mysl, slabota... Jmenujte nějakou negativní lidskou vlastnost a pravděpodobně ji v Night City najdete. Na každém rohu. Ke starým problémům přibyly nové. Nezvladatelní Psychos a ulice plné závisláků na braindance - laciný způsob jak si prožít cizí emoce a zážitky. Návykový útěk ze špinavé reality budoucnosti. Premisa světa je taková, že lidé díky technologické pokroku a augmentacím nezlepšili svůj život, nebo svět. Problémy a negativní vlastnosti lidí nezmizely. Znásobily se. Ve světě Cyberpunk 2077 nepůjde o vyšší cíle a záchranu lidstva. Zachránit se budete muset především vy.

Srdcaři z polského CD Projektu mají, kromě bohatých zkušeností a armády fanoušků, v rukávu ještě další eso. Mikea Pondsmithe. Pokud vám to jméno nic neříká, tak vězte, že to je člověk, který vytvořil původní role playing hru Cyberpunk 2020. Tehdy se psal rok 1990. Tedy něco pro skalní fanoušky. Zatímco v kyberpunkovém světě se posuneme kupředu o 57 let, v reálném světě to bude zhruba 25 let. Dřív, než v roce 2015 totiž Cyberpunk 2077 čekat nemáme. Za ty roky dostal Pondsmith prý nesčetně nabídek na tvorbu hry. Nikdy to ale neklaplo tak, jak by si představoval. Až doteď.

“My jsme to chtěli udělat ve spolupráci s někým, kdo bude takový fanoušek, že to nebude chtít změnit, nebo na to nebude chtít jen přilepit značku Cyberpunk, aby výsledkem bylo něco jiného. Když za námi přišli CD Projekt RED, tak jsme si velmi rychle uvědomili, že to jsou fanoušci. Znají to skrz na skrz a dokonce mi z toho citují věci, které já sám zapomněl. A to je důležité. Musíte chápat, proč tenhle svět existuje a oni mě několikrát ročně nutí jezdit do Polska,” řekl Pondsmith ve videu.

zdroj: Archiv

Pondsmith, tvůrce původní hry, nelicencoval CD Projektu jen práva na tvorbu hry a pak si slízne procenta z prodejů. Ve videu je uveden přímo jako spolutvůrce hry a už jen fakt, že jezdí několikrát ročně do Polska a neřeší to přes video konference, o něčem svědčí. O Cyberpunku 2077 se Pondsmith vyjadřuje jako o dospělejší verzi původní hry. V nové hře máme být svědky rozšíření, pokračování a kontinuity věcí, míst a událostí z původní hry.

“2077 je o Cyberpunku který jste si mysleli, že znáte, jen je to všechno v mnohem větším měřítku. Větší, lepší, divnější. Důležité jsou i vizuály, které vám statický obrázek v knížce nezprostředkuje. Je to i o zvuku, pocitu a pohybu. 77 bude o tom, jaké je to skutečně být v tom světě. Všichni jsme ušli dlouho cestu. Fanoušci, kteří čekali až uděláme tu správnou hru se správný týmem a ve správný čas. Budeme čekat tak dlouho, dokud si nebudeme jistí, že to bude ta skutečně správná hra. Cyberpunk 2077 tou správnou hrou bude. Já se nemůžu dočkat až si ji zahraju. A doufám, že vy si ji budete chtít zahrát stejně tak jako já, protože to bude pořádná jízda,” rozloučil se ve videu Pondsmith.

Na teaseru, který se povedl a má už teď na oficiálním YouTube kanálu přes 5 milionů zhlédnutí, spolupracoval CD Projekt se studiem Platige Image. Společně prý řešili mnoho nápadů a variant, než se dohodli na v podstatě statických obrázcích, na kterých se občas něco málo pohne. Cílem je evokovat původní hru, kde byly také jenom obrázky.

Vzhledem k tomu, že první návrhy scénáře a náčrty scén vznikaly ještě při prvotních stádiích vývoje hry, nebylo nic jasně dané předem, jako tomu bývá u běžné tvorby trailerů a teaserů. Většinou bývá z jádra hry hotovo skoro všechno a jen se dodělává, odlaďuje a doplňuje. Tady nebylo hotovo téměř nic, protože vydání, nebo alespoň nějaké záběry přímo ze hry, jsou ještě hodně daleko.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

V případě Cyberpunk 2077 se některé nápady, které vznikly vyloženě pro teaser, údajně dostaly i do samotné hry. Což, kvůli procesu vývoje, zase tak často zvykem nebývá. Datum vydání je ještě v nedohlednu a tak si asi mohou vývojáři dovolit téměř cokoliv přidat či naopak vyhodit.

Kreativci z Platige Image si ve spolupráci s CD Projektem vybrali živé herce, které pro účely teaseru důkladně nafotili a naskenovali - rozhodnutí, které mělo své nevýhody, ale ve výsledku se jim dle jejich slov vyplatilo. Oříškem prý byly vlasy herečky, které museli před skenováním důkladně nafotit a pak vytvářet ručně nanovo.

Jakkoliv se hra odehrává v budoucnosti, televizní grafiku v Platige Image schválně udělali tak, aby působila jako retro. Tedy jako z dnešní doby. Schválně tam ani nepoužili víc obrazovek, nebo nedali na jednu obrazovku víc informací. Dojem televizních zpráv navodili jen jednoduchými dva pruhy ve spodní části obrazovky a k tomu nápisem LIVE nahoře. Velmi podobné, jak to je v televizích dnes. Platige Image toho sice z tvorby teaser zase tolik neprozradili, ale na druhou stranu ukázali hromadu obrázků z celého procesu. Na všechny se můžete podívat v naší galerii, nebo na webu Behance.

Zvětšit zdroj: tisková zpráva

CD Projekt také v nové tiskové zprávě upozorňuje na PDFko, ve kterém si můžete přečíst názory a zkušenosti dvou obyvatel Night City. Santiago Jones je proti braindances a Hasan J. McDermitt je pro. Proč, se dozvíte zde. Argumenty jsou jasné - jeden si chce zažít nevšední zážitky ke kterým by se jinak nedostal, druhý preferuje realitu a vlastní zkušenosti. Ve hře pak bude jistě zajímavé sledovat, jaký vliv budou mít braindances na hráče. Dovolí nám tvůrci na braindances závislost? To se dozvíme až za několik let...

Nejnovější články