Další informace a nové ukázky z Half-Life 2
zdroj: tisková zpráva

Další informace a nové ukázky z Half-Life 2

1. 5. 2004 13:13 | Preview | autor: Redakce Games.cz |

Redaktoři britské PC Zone měli možnost zahrát si tři levely z poslední verze očekávané střílečky Half-Life 2 a nasát tak trochu atmosféry z dějiště hry, City 17.

První úroveň je zavedla do dlouhé chodby, která coby prostor působila značně stísněně. Z velké obrazovky na stěně tu ke Gordonovi promlouvá neznámý muž, říká něco o léčbě pro jeho dobro a další věci, které našemu hrdinovi zrovna dvakrát nevoní. Gordon utíká. Netuší, co se kolem něj děje, příběh hry se totiž odehrává deset let po minulých událostech a ani vy, ani on, na začátku nemáte ponětí, co jste vlastně ty minulé roky dělali.

V druhé úrovni se dostáváte do města. Někteří lidé vás zjevně poznávají, ptají se na jméno i na to, odkud se asi tak můžete znát. Evidentně tu každý o vás ví víc, než vy sám a na klidu vám pochopitelně nepřidá ani to, když vás začne cosi mechanického fotografovat. Utíkáte dál, dostanete se na dětské hřiště, které je ovšem úplně prázdné. Muž, kterého tu potkáte, smutně poznamená, že on byl asi posledním dítětem, které si zde hrálo. City 17 je podivně tajemné, bez radosti a veselí. První věci, kterou se tedy pokusíte udělat, je znovu najít své bývalé přátele a konečně zjistit, co se děje. Dostáváte se do kontaktu s G-Manem, čímž také začíná vlastní děj Half-Life 2, částečně navazující na konec jedničky. Vaším hlavním spojencem se stane vědecká pracovnice Alyx (dcera Dr.Eli Vance).

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
nové obrázkykompletní galerie

Hra se ale nemá odehrávat pouze v ulicích města City 17, nacházejícího se kdesi ve východní Evropě, ale i v jeho okolí. Zemi ovšem tentokrát opouštět nebudete. O příběhu a podrobnostech se vývojáři příliš vyjadřovat nechtějí. Ví se jen, že z Gordona se bude muset stát skutečný hrdina, že ve hře prodělá jeho osobnost řadu změn a že bude mít úhlavního nepřítele, kterým se možná stane Dr. Been, muž z obrazovky v úvodu hry.

Pokud jde o vaše nepřátele, Gabe Newell z Valve se dušuje, že tentokrát to opravdu nebudou jen hloupé postavy s ještě hloupějšími jmény, účinnými zbraněmi a kupou munice, ale skutečně důstojní protivníci. Co se týče mimozemských kreatur, mutantů a dalších nepřátel, měli byste narazit na 50 různých druhů. Dle dojmů redaktorů PC Zone ale bude arzenál zbraní prakticky téměř stejný jako v prvním díle. Kromě Manipulatoru (kterému někde říkají Gravity Gun) a kulometu mimozemského původu tu najdete raketomet, pistoli, MP5, brokovnici, různé granáty a páčidlo. Některé části hry budete procházet se spojenci, kteří vám mohou různě pomáhat. Jejich AI má být rozumná, takže si většinou poradí sami, i když jim i přesto budete moci zadávat některé základní příkazy.

O fyzikálním enginu a jeho možnostech jsme už psali nesčetněkrát. Podle Gabe Newella jsou možnosti manipulace s objekty tak široké, že by na některé hráč nemusel ani přijít. Proto bude důležité pozorovat své nepřátele a prostě od nich různé věci odkoukat. Zajímavý zážitek popisují i v PC Zone - při první jízdě v ovladatelné buggyně ztratili na členitém terénu kontrolu a jejich vozítko skončilo v jezeře. Pomocí Manipulatoru jej však vytáhli ven a mohli v jízdě pokračovat. Mimochodem, chování vozidel je prý daleko přesvědčivější než ve Far Cry.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
nové obrázkykompletní galerie

Ve Valve také zaměstnávají speciálního člověka pouze na tvorbu mimiky a synchronizaci pohybu rtů s řečí. Half-Life 2 se má v tomto ohledu svoji úrovni přiblížit téměř k filmu, postavy budou moci na své tváři vytvořit až 35 různých výrazů. Narozdíl od filmu herní vývojáři však nikdy neví, kde přesně bude hráč v daném okamžiku stát a z jakého pohledu tedy celou situaci uvidí. Postavy by se proto měly dynamicky přesouvat tak, aby - když mluví - mluvily skutečně na vás a ne do prázdného prostoru, jak je to v některých hrách obvyklé.

Valve také trochu pozměnili minimální požadavky na hru, ještě před rokem tvrdili, že bude stačit Pentium III 733, dnes už se coby k minimu přiklánějí spíš k procesoru s taktem 1 GHz a alespoň 128 MB RAM. Ideální sestavou se však stane procesor 1,2G Hz a vyšší, 256 MB RAM a grafická karta jako ATI Radeon 9600, 9600XT, 9800 nebo 9800XT.

Ještě před uvedením hry na trh plánují Valve uspořádat víkendový workshop pro tvůrce modů. Akce by se měla konat nedaleko jejich kanceláří v americkém Seattlu a účastníci zde zdarma dostanou základní informace a návody, jak používat nástroje příslušného SDK (Software Development Kit), s jejichž pomocí lze vytvářet animace, levely a dokonce i třeba celé multiplayerové mody. A na závěr dvě neoficiální pozitivní zprávy. Ačkoliv Valve v současnosti pilně dodělávají Half-Life 2, šéfové týmu už myslí i na vzdálenější budoucnost. Jak prozradil Gabe Newell, tým prý stále pracuje i na Team Fortress 2, která využije rovněž technologii z HL2. Kromě toho je také velmi pravděpodobné, že se za pár let dočkáme Half-Life 3. Datum vydání dvojky zatím není známo, mluví se o letošním létě. Podle Valve bychom se měli přesný termín dozvědět v průběhu nadcházející výstavy E3.
zdroj: PCZone

kate

Nejnovější články