Stručná odpověď na položenou otázku zní: dvě nové rasy, možnost hrát multiplayer na tahy přes email, nové hrdinské předměty, nové scénáře, řešení vztahů mezi frakcemi na základě jednotlivých ras, možnost zvítězit jako sjednotitel, příběhovou kampaň a například novou třídu nekromancer.
Píšu například, protože novinek je výrazně více, zejména těch menších. Ale i významné novinky představují obsah, který v jiných titulech kolikrát nenabízí ani plná hra. Než se ale nejdůležitějším položkám výčtu podíváme na zub podrobněji, nechte se naladit k dalšímu čtení následujícím videem, kde se prohání mamuti, lední medvědi, navštívíte zmrzlou krajinu, egyptskou krajinu a vůbec uvidíte, zač je toho v Eternal Lords loket.
zdroj: YouTube.com
V rámci příběhové kampaně v roli Arvika, zástupce nové rasy frostlingů, objevíte netušené nekromantské síly, s jejichž pomocí se pokusíte získat zpět vládu nad říší. A záleží pouze na vás, jestli se cestou temné magie vydáte naplno a nejenom svou říši, nýbrž celý svět sjednotíte s pomocí smrti, nebo jestli poslechnete volání rodu a zůstanete frostlingem. Obě dvě cesty mají svá pro a proti, které vyplývají z nových prvků.
Jako nekromant můžete konvertovat města na nekropole a samozřejmě využívat speciální nemrtvé jednotky včetně kostlivců. Volba tohoto způsobu hraní ale automaticky neznamená, že jste ti špatní. Svůj statut podtrhnete až s pomocí trojice nových specializací (zastánce dobra, neutrality, zla), potažmo způsobem řešení vztahů s jednotlivými rasami. Pečlivými volbami můžete v rámci nového systému hodně získat, ale též ztratit.
Když napadnete elfské město, elfští obyvatelé vaší vlastní říše z toho nebudou úplně nadšení a na větvi - logicky. Můžete se ale chovat státnicky odpovědně a namísto pravidelných přepadovek a masakrů se pokusit o celkovou výhru s pomocí statutu sjednotitele (nová podmínka vítězství). Pokud vám v tom nezabrání v průběhu kampaně rostoucí počet neočekávaných událostí a katastrof, kterými dává herní vesmír najevo, že nástup věčné vlády smrti se mu nějakým způsobem zas tak moc nelíbí...
Frostlingové jsou jinak doma ve věčné zmrzlé zemi, jsou dobří v plavbě na moři, vyznávají ofenzivní styl boje a velmi často pořádají restné výpravy do teplejších krajin. Naopak tigrané do hry vstupují jako polo lidští zástupci s egyptskou kulturou a slabostí pro písek, přičemž mezi jejich největší přednosti patří rychlost.
Dvě nové rasy znamenají spoustu nových jednotek, ale i způsobu hraní. V nabídce datadisku ale budou i nové předměty, nově rozmístěná místa na mapě a již zmíněný Play by Email mód na tahy. Odehrajete svůj, pošlete to dál, počkáte na tah proti hráče a tak dále, a tak dále. Samozřejmě se všechen nový obsah stane součástí generátoru map, abyste se mohli v single i multiplayeru bavit i poté, co projdete všechny scénáře i hlavní kampaň.
Age of Wonders III: Eternal Lords vyjde 14. dubna za 20 euro na Steamu i GOG, ale pozor! Krom PC verze budou k mání nově i verze pro Mac a Linux. Ve stejný den totiž vyjdou porty AoW III pro tyto dvě PC platformy. Další informace o hře nabízí kupříkladu oficiální stránky.