AGEIA PhysX: První procesor čistě pro fyziku
zdroj: tisková zpráva

AGEIA PhysX: První procesor čistě pro fyziku

9. 3. 2005 10:10 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

Možná už jste slyšeli o CPU nebo GPU (VPU v případě ATI) a určitě víte, co si pod těmito pojmy představit.

Jedná se o zkratky pro procesor a grafický čip. Možná se ale blíží doba, kdy běžnou hardwarovou součástí dobrého herního počítače (nebo konzole) bude také PPU (Physics Processing Unit), neboli procesor specializovaný na výpočet fyziky a speciálně určený pro zpracování fyzikálního modelu ve hrách. Ptáte se k čemu může být takový procesor dobrý?
Vezměte si nějakou současnou a tradiční hru. Třeba Colin McRae Rally, ve které se svým autem nabouráte do značky a místo toho, abyste jí porazili, tak se o ní zaseknete. Nebo nějakou bojovku, ve které nejsou zničitelná světla, nedají se rozbít zdi, ani vylomit dveře, granát neudělá byť jen minimální kráter v zemi, kulky se neodrážejí od stěn, ze stromů neodletují třísky a když, tak jsou úplně neškodné. Důvodem těchto anomálií je neschopnost vývojářů a současných procesorů poradit si s komplikovanou fyzikou ve hrách. I takové Half-Life 2 má s něčím takovým problémy a zcela interaktivní je pouze něco, zatímco ve skutečnosti by mělo reagovat všechno se vším.

PPU od AGEIA by tohle mělo změnit. Hardwarově akcelerovaná fyzika má odlehčit jak GPU tak CPU a dát zábavním systémům budoucnosti schopnost poradit si i s komplikovanými výpočty. Hry by tak mohly být více realistické a tím i zábavnější. Už teď PPU přes svoje API NovodeX obsahuje podporu pro dynamickou simulaci vlasů, pohyby šatů a univerzální kolizní model a další. Firma také uzavřela partnerství s několika vývojáři, včetně EPIC Games (Unreal engine 3.0), což je alespoň částečná záruka toho, že jejich produkt nevyšumí úplně do ztracena hned po svém vzniku. Ostatně, softwarová podpora ze strany vývojářů bude pro tento procesor klíčová. Nikdo si ho nekoupí, pokud pro něj nebude adekvátní software, tj. hry.

zdroj: AGEIA

cappy

Nejnovější články