Duben už neplatí, závodní simulace Project CARS vyjde až v polovině května
zdroj: tisková zpráva

Duben už neplatí, závodní simulace Project CARS vyjde až v polovině května

11. 3. 2015 20:00 | Novinky | autor: Petr Poláček |

Posunovat se dá všechno. Stačí říct co, a máte to za chvilku posunuté, jak by vám bez mrknutí vysvětlil každý kvalifikovaný drážní posunovač. Od vagónu až po datum vydání. A musím říct, že tvůrci z týmu Slightly Mad se odborníků na posunování a posouvání nejenom zeptali! Jednoho velmi schopného si i najali. Zjevně. S grácií starých rutinérů totiž posunuli vydání závodní simulace Project CARS (už poněkolikáté v řadě) o dalších pár měsíců - z 2. dubna na polovinu května letošního roku. Nedočkavé virtuální závodníky to asi nepotěší, ale když se musí posunovat, tak se musí posunovat. Přes to nejede vlak... ani vagón.

Slightly Mad chtěli Project CARS vydat loni v listopadu, ale kvůli drtivé konkurenci podzimních blockbusterů posunuli termín vydání na březen a následně na 2. duben letošního roku. A de facto pár týdnů před vydáním mění termín vydání znovu. A jakkoli se nad tím člověku křiví huba do posměšného úšklebku, k rozhodnutí tvůrců mám jen a pouze absolutní respekt. Podobné šoupání s termínem vydání totiž neznamená jen škrtání v příručních kalendářích fanoušků, ale celou řadu logistických problémů a samozřejmě i náklady navíc. Kdyby to jen trošku šlo, určitě by Slightly Mad vydali Project CARS v dubnu. Ale nejde to, přestože 99,9 % hry je na úrovni kvality, kterou si tvůrci představují. Jenže to zbylé 0,1 % dělá problémy, jak vysvětluje šéf Slightly Mad Ian Bell:

"Navzdory dlouhé historii a zkušenostem s vývojem kriticky oceňovaných závodních her je Project CARS naším doposud nejrozsáhlejším a nejvíce propracovaným projektem. Hra je tedy z 99,9 % hotová, malé problémy a bugy, které představují zbývající 0,1 % hry, jsme však bohužel nemohli řešit s předstihem. Chceme zkrátka vydat převratnou závodní hru, které se také fanoušci v květnu dočkají."

zdroj: Archiv

Ian Bell dále vysvětluje, že fanoušci od tvůrců čekají odladěnou hru se vším všudy, a také ji dostanou - právě proto došlo k posunu vydání. Tvůrci prostě směrem ke komunitě fanoušků cítí takovou odpovědnost, že si nedovolí vydat něco, co nebude stoprocentně odpovídat představám. Jak říkám, mají můj respekt.

Protože však Slightly Mad při debatě o nutnosti dalšího posunu slyšeli už z dálky hluboké povzdechy hráčské komunity, rozhodli se, že fanoušky za čekání odmění. "Protože hráčská komunita vždycky byla a je srdcem, které vývoj hry pohání, rozhodli jsme se všem hráčům nabídnout kompenzaci za krátký posun vydání v podobě zdarma dostupného obsahu. Abychom dokázali, jak moc jsme všem fanouškům vděční," hřímá Ian Bell a dodává, že obsah zdarma bude dostupný v den vydání hry, nepůjde o narychlo spíchnuté přebytky z vývoje, ale podrobnosti se o něm dozvíme až v následujících dnech. Kde? No přeci v srdci temno ...pardon komunity - na oficiálních stránkách.

Takže ještě jednou: Project CARS vyjde pro PC, PS4 a Xbox One v polovině května 2015. Wii U verze pak vyjde někdy v průběhu tohoto roku bez dalšího upřesnění.

Nejnovější články