Vydavatelé se pořád bojí nových značek, tvrdí Schafer
zdroj: tisková zpráva

Vydavatelé se pořád bojí nových značek, tvrdí Schafer

7. 2. 2012 11:24 | Byznys | autor: Adam Homola |

Vydavatelům se nechce sypat miliony dolarů do nových a neznámých herních značek. Tento dlouhodobý trend aktuálně připomněl jeden z nejpovolanějších, Tim Schafer. Zakladatel a šéf studia Double Fine Productions, které se specializuje výhradně na nové a originální hry, ví o vydavatelích své. Schafer má na triku velké hry Psychonauts a Brutal Legend a pléjadu menších: Stacking, Costume Quest, Sesame Street, Iron Brigade a aktuální Happy Action Theatre.

Podle Schafera byl prý vždycky problém přesvědčit vydavatele, aby investoval miliony do her jako Brutal Legend. Double Fine se proto vrhli na tvorbu menších her, ve které se našli - náklady na vývoj menší stahovatelné hry jsou totiž výrazně menší a vydavatelé se tak nebojí investovat. “Rozhodně nám pomohlo, že menší hry mají menší rozpočty. Jako třeba Happy Action Theatre. Jediný důvod, proč ta hra vznikla, bylo, že jsem chtěl na vývoj málo peněz,” řekl Schafer v rozhovoru pro Digital Spy.

Schafer také pro Digital Spy zopakoval, že by opravdu velmi rád udělal Psychonauts 2, ale že to bohužel není na něm. Koncept hry už údajně nabízel několika vydavatelům, ale nikdo nechtěl do projektu nasypat peníze. “Hru bych fakt chtěl udělat, jen musím někoho přesvědčit, aby nám dal pár milionů dolarů, toť vše,” řekl Schafer.

Chuť Double Fine k Psychonauts 2 potvrdil nedávno i Brad Muir, šéf vývoje Iron Brigade. “Kdyby nám dal někdo balík peněz, tak dvojku uděláme,” řekl pro Giant Bomb.

Aktualizace: Markus Persson, na internetu známý spíše jako Notch, je tvůrcem Minecraftu, zkladatelem studia Mojang a právě díky Minecraftu i milionářem, který nabídl Schaferovi pomoc. Notch dnes tweetnul Schaferovi: “Let’s make Psychonauts 2 happen.” Tedy něco ve smyslu “Udělejme Psychonauts 2." Pak ještě dodal, že to myslí skutečně vážně. Notch by peníze na vývoj hry jistě měl a pokud by Double Fine mohli dát dohromady tým a našli by si čas, bylo by to kouzelné. Vývojář jedné nezávislé hry by tak v podstatě sponzoroval vývoj hry většího studia. A z Notche by se tím stal ještě větší miláček hardcore komunity, než je teď.

Nejnovější články