zdroj:
tisková zpráva
V ní popírá snad všechny zakořeněné skutečnosti a fámy o tom, že hrají především teenageři - chlapci. Průměrný věk hráče se dnes pohybuje těsně pod hranicí 30ti let a celých 26% hráčů údajně tvoří slečny a ženy nad 18 let. To je mimochodem více, než v kategorii chlapců od 6ti do 17ti let, kteří reprezentují zhruba 21% všeho hráčstva. Zásluhu na změně struktury herního publika mají podle ESA především nové a více manstreamové tituly a také hry, primárně určené dívkám nebo dětem jako třeba The Sims.
Výrazně vzrostl i počet starších hráčů. Lidé nad 50 let dnes tvoří zhruba 17% herní populace, což je asi o čtvrtinu více než před třemi lety. Pochopitelně, nejvíce pařanů najdeme v kategorii mužů nad 18 let (38%), ale zanedbatelná nejsou ani čísla u dívek 6 až 17 let (12%).
Tyto informace musíme brát pochopitelně opět s rezervou, protože jde o výsledky průzkumů z USA a navíc náhodně vybraný vzorek obyvatelstva činil "pouhých" 1048 osob včetně dětí. Zajímavý je i údaj o čase stráveném v průměru u her, který se pohybuje kolem šesti hodin za týden.
Se zvyšujícím se věkem hráčů pochopitelně přibývá i více her pro dospělých, tedy těch, které na Západě dostávají rating "M" (mature, nad 17 let). Zatímco v roce 2000 tyto tituly představovaly necelých 8% ze všech prodaných her, o rok později to už bylo téměř 10% a vloni tento počet stoupl na 13,2%. Asi se ale není co divit, když toto ohodnocení nesou největší pecky jako GTA III, GTA: Vice City, Halo atd.
Související články:Hry včera a dnes - výsledky a trendy (leden 2003)
28. 8. 2003 15:15 | Téma | autor: Redakce Games.cz |
Entertainment Software Association (dřive IDSA) vydala na základně nových výzkumů zprávu, ve které se zaobírá profilem lidí, kteří v současnosti hrají počítačové a konzolové hry.
zdroj: Yahoo