zavřít

Call of Duty 4 - GC dojmy

- Dojmy z hraní autor: Redakce Games.cz Komentáře: 0

Vzpomínáte si ještě na první trailer? Na deštivou noc v severním Atlantiku a obří nákladní loď? Spolu s další misí v arabském městě jsme si vše v Lipsku vyzkoušeli a navíc si popovídali s vývojářem o multiplayeru.

Autor: Warlock
Publikováno: 23.srpna 2007


Vzpomínáte si ještě na první trailer? Na deštivou noc v severním Atlantiku a obří nákladní loď? Spolu s dalším levelem v nočním arabském městě jsme si vše v Lipsku osobně vyzkoušeli. Navíc jsme se dozvěděli zajímavosti o multiplayeru přímo od jednoho z vývojářů z Infinity Ward.

Naše květnové preview internetové čtenářské obci odhalilo čtvrté pokračovaní Call of Duty (CoD4), které se vrací na počítače. Souběžně se samozřejmě vyvíjí verze pro PS3 a Xbox 360. Nejpalčivější změnou bude zajisté přechod od bojišť druhé světové války do současnosti. Hlavním konkurentem se tak stane nejspíše Ghost Recon v singleplayeru a Battlefield 2 ve hře více hráčů. V druhém případě má CoD4 eso v rukávu a tím je vývojový strom vaší postavy, podobný tomu, jenž se nacházel v Dark Messiah. Ale to bychom trochu předbíhali. Vše totiž začalo singleplayerovou misí s výsadkem na nákladní loď v rozbouřených vodách Atlantiku...

Nikde se raději nezdržovat
V akci jsem samozřejmě nebyl sám, společnost mi dělalo několik členů britské speciální jednotky, kteří byli rovněž vyzbrojeni samopalem MP5. Ten se však cukal o něco víc, než jsem očekával a zlikvidování každého oponenta mi trvalo o něco déle než kolegům. Ti na to příliš nehleděli a vesele se pustili podpalubím dál do nitra lodi. Naštěstí jsem neměl problém je opět najít a bloudění se tedy nekonalo.


TIP: kliknutím na velkou verzi screenshotu se dostanete na následující obrázek

“Přímé ovládání parťáků, jako například v GRAW2, by zbytečně rušilo hráče od akce a vše je tak ponecháno přímo na umělé inteligenci, která si sama poradí s nejrůznějšími situacemi," odpověděl mi designér CoD4 na otázku, zda je normální, že členové mého týmu jsou vždy o krok napřed. Na tom skutečně něco je a hratelná ukázka rozhodně nezklamala, co se hustoty atmosféry týče. Další starosti s ovládáním týmu by jenom zbytečně zdržovaly a prostředí ani nebylo natolik rozsáhlé, aby se tato možnost dala efektivně využít v boji.

Ještě častější skripty
Daní za neuvěřitelný spád jsou opět předskriptované momenty, kterých CoD4 nabízí na každém kroku hned několik. Ať už se je jedná o sérii explozí palivových nádrží přes náhlé vpády protivníků odnikud až po předem dané rozmístění vašich mužů na začátku každé lokace. To má však neblahý vliv na znovuhratelnost: podruhé se na řetěz událostí daleko lépe připravíte a střelba již není natolik zběsilá. V tomto ohledu se tak čtvrtý díl pevně drží kořenů série.

Plavba byla stylově ukončena potopením celé lodi a spolu se svými muži jsem utíkal ze strojovny, která se nebezpečně rychle začala plnit vodou. Po cestě nejenže ztrpčovali život prchající protivníci, ale hlavní překážkou byly především rozpadající se ocelové konstrukce. To souviselo s postupným nakláněním celé lodi na pravobok. Zkrátka jsem měl co dělat, abych udržel pevnou půdu pod nohama, vyrovnával hledáček zbraně a ještě se soustředil na správné odbočování v jednotlivých koridorech.


Druhý hratelný level, který jsem si mohl vyzkoušet, se odehrával v arabském městě za tmy a už jsem ho dobře znal z videa vypuštěného na konci června. A to včetně nutnosti použít noční vidění ke konci. Vícero různých způsobů, jak dosáhnout cíle, zde bohužel nebylo. Alespoň jsem žádnou další cestu i přes velkou snahu nenašel, postup kupředu byl striktně ohraničen bariérami z (trosek) budov nebo zábradlím. I přesto by se dala atmosféra krájet a ze všeho nejvíce na mě udělaly dojem rakety Stinger, kterým jsem nejprve musel přesně zacílit. Poté jsem už pouze sledoval téměř kolmý let vzhůru do oblak a střemhlavý sestup vstříc pancéřování tanku.

 Poučeni z minulosti
Na RPG prvky v multiplayerových akcích naposledy vsadil Dark Messiah a šlo spíše o zklamání. Problém byl především v tom, že nově příchozí hráči byli velmi znevýhodněni oproti již o dost pokročilým soupeřům. Na můj dotaz, jak je tento nešvar ošetřen v CoD4, mi designér odpověděl následovně: “To, že je hráč na desátém levelu, ještě neznamená automaticky smrt pro právě začínající hráče. Hráč na vyšší úrovni má pouze víc možností, jak zlikvidovat soupeře.”

V praxi to bude vypadat tak, že přímý střet bude skutečně záležet pouze na vašich schopnostech. Pokud však déle hrající oponent chytře využije například lepší průraznost střel, dokoupené noční vidění či větší zásobník, vždy se vaše šance o něco zmenšují. Dosažený level (hodnost) se ukládá a na dalším serveru nezačínáte úplně od nuly.



Postupem času si vyberete tři perky, které dále rozvíjíte v podobném duchu jako ten předchozí. Nemůžete mít větší účinek střel a zároveň lepší schopnost maskování spolu s tlumičem na vaši zbraň. Naopak se vzájemně nevylučuje například noční vidění či špehování oponentů pomocí satelitu. “Tímto způsobem je zabráněno tomu, aby po mapách pobíhali super vojáci s téměř jakýmkoli vybavením. Vždy je tedy nutné zaměření na konkrétní taktiku," vysvětloval tento krok tvůrce.

 Inspirace v Counter-Strike
Stejně tak člen vývojářského týmu přiznal, že v určitých multiplayerových módech se nechali trochu inspirovat stále populárním Counter-Strikem. Na výběr však bude i z variant, kdy nemusíte čekat celé kolo na svoje oživení a buďto budete vrženi zpět do bitevní vřavy okamžitě nebo po několika vteřinách. O svoje vybavení navíc nikdy nepřijdete, protože se odvozuje pouze od dosaženého levelu a množství perků.

Velmi důležitým rozdílem oproti Counter-Striku zde však bude, že si zbraně nenakupujete, ale postupně se vám odemykají s vyšší hodností. A vždy neplatí přímá úměra a později dostupná zbraň není za každých okolností lepší. “I základní MP5 může být daleko přesnější a účinnější než M4A1, pokud tento kulomet zohledníte při výběru vašich schopností“, zdůrazňoval designér CoD4.


další obrázky z této hry najdete v naší sekci screenshotů

Musím přiznat, že způsob, jakým se vývojáři staví k RPG prvkům mě skutečně nadchnul a v souboji s Battlefieldem se v multiplayeru může jednat o velmi podstatnou výhodou. Naopak singleplayerová část je v porovnání s předchozími díly o hodně více protkána předskriptovanými scénami a otázkou zůstává, jestli to je ještě dobře.

Ostatně o tom, se budete moci přesvědčit už pátého listopadu, na kdy bylo vydání Call of Duty 4 pro PC, PS3 a X360 oficiálně potvrzeno.


Call of Duty 4 Perks video - stažitelná verze (40 MB, 960x540)

Stáhněte si: Videa, Trailery...

Související články: Preview, Novinky



Warlock
autorovi je 19 let, studuje na ČVUT v Praze a přispívá i na server o mobilních telefonech; zaměřuje se na strategie všeho druhu a nechá se zlákat i kvalitní FPS; řadí se mezi filmové fandy, příznivce metalu a rád jezdí na horském kole


 
 
Warlock

Kupte na CZC.CZ

Související videa

Poslední komentáře

celkem 0

Český herní web, který se soustředí na hry pro PC, PlayStation 4, Xbox One, Xbox 360, PlayStation 3, Nintendo Siwtch, 3DS, DS, PS Vita, Android a iOS. Pro všechny platformy nabízíme recenze, preview, videorecenze i pravidelné novinky. Na Games.cz najdete i pravidelné testy a novinky z oblasti hardwaru, podcasty, rozsáhlou databázi her a speciály k očekávaným hrám ze sérií jako Kingdom Come: Deliverance, Red Dead Redemption, Call of Duty, The Elder Scrolls, Assassin's Creed, Grand Theft Auto, Battlefield, nebo FIFA.