Veškerou hrůzu, která se předtím odehrála na základně na Marsu, se UAC podařilo úspěšně zakamuflovat coby nehodu reaktoru a vše tedy vypadá velice klidně až doby, kdy jistý vědec zachytí z hlubin planety podivné signály. Společnost proto vysílá Mariňáky zpátky na Mars, což pro vás samozřejmě neznamená nic jiného, než se opět spustit do temných a děsivých katakomb.
Mezi ruinami marťanské civilizace na vás tentokrát čeká překvapení v podobě nového artefaktu (přímo Artefaktu), nástroje zla, jenž byl vyvržen ze samotného pekla a jehož speciální síly a možnosti se vám budou při hraní velice hodit (viz níže). Betruger ovšem zamýšlí využít tento předmět k znovuobnovení invaze kreatur a aby jej získal, pošle vám do cesty tři obzvláště mocné démony. Pouze s drobnou pomocí v podobě radionavigace z UAC se budete muset vypořádat se všemi těmito bossy i řadou dalších nepřátel, probojovat se opět až do samotného Pekla a následně zase zpět, abyste si to se zlotřilým doktorem rozdali jednou provždy.



nové obrázkykompletní galerie
Podle Tima Willitse z iD Software bylo Peklo částí hry, která se téměř všem líbila, a tak bylo jasné, že se znovu objeví i v datadisku. Jak ale asi tušíte, za tu dobu se i zde mnohé změnilo. Kontaminované prostředí vás například donutí používat speciální ochranný oblek, jehož vedlejší efekty (například, že slyšíte veškeré zvuky a skřeky méně ostře) přinesou do hry nový rozměr strachu. Dále jsou slíbeny nové kreatury a zbraně (podrobněji zde) a zapomenout samozřejmě nemůžeme ani na již zmiňovaný Artefakt, se kterým se bude pojit asi úplně nejvýraznější novinka addonu - manipulace s časem. Pokud teď očekáváte něco na způsob matrixovského bullet-time, očekáváte správně. Po přemožení prvního démona totiž dostanete možnost zpomalovat v krátkých úsecích čas kolem sebe, zatímco vy se budete moci stále pohybovat zcela normálně. V průběhu hry (s každým oddělaným démonem) budete u Artefaktu odkrývat i další možnosti, přičemž úplně všechny se pak projeví až při finální bitvě s Betrugerem.
V naší galerii si můžete prohlédnout nové ukázky, vytípané ze scanů v lednovém PC Gameru. Všimněte si, že vývojáři nyní vyslyšeli prosby fanoušků a ve hře tedy bude konečně možné nést najednou zbraň i svítící baterku. DOOM III: Resurrection of Evil od Nerve a iD Software očekáváme někdy na jaře příštího roku.