Hra poběží na stejném, jen lehce upraveném, engine jako její předchůdce UT2003, ovšem měli byste se dočkat nových efektů, předělaných modelů stávajících zbraní a rovněž i nových modelů postav.
Do hry také přibudou dva mody, oblíbený Assault (6 map) a zbrusu nový Onslaught (9 map), o obou jsme se již zmiňovali dříve. Co se týče herního principu Onslaughtu, četla jsem všechno možné, ale nejpravděpodobněji se mi jeví dnešní popis z GameSpy (thx Clayman za tip).
Na mapě se nachází několik kontrolních bodů, hrají dvě strany. Po dosažení daného místa se zbarvení každého bodu (uzlu) změní dle barvy týmu, který jej obsadil. Takto se postupuje, dokud jeden z týmu nevytvoří souvislou řadu stejně zbarvených uzlů a "nepřipojí" ji k základně nepřítele. Ta se poté stává hlavním terčem. Zatímco zmiňované kontrolní uzly si oba týmy mohou přebírat, případně je ničit a zase obnovovat, po dosažení nepřátelské základny už ji její domovský tým může pouze bránit, nikoliv opravovat. Zničením jedné ze základen končí zápas. V případě, že se v průběhu útoku na dosaženou základnu, podaří atakovanému týmu rozbít spojení mezi uzly útočícího týmu, je základna zachráněna, a může být znovu napadena až poté, co druhý tým spojení obnoví nebo vytvoří jiné. Ačkoliv tento popis zní trochu zmateně, ve skutečnosti má být Onslaught jednoduchý a hlavně velice návykový.



nové obrázkykompletní galerie
Žádným tajemstvím není ani fakt, že po vzoru Halo nebo Tribes, uplatníte na nových rozlehlých mapách (celkem 20) řadu vozidel jako například tank nebo buggynu, a dokonce si i zalétáte v bombardérech či stíhačkách, což už demonstrovalo povedené květnové video. Podle slov vývojářů budou pozemní, vzdušné i vesmírné jednotky dostupné pouze pro nové mody, ovšem hráči si budou moci změnit i starší mapy tak, aby si všechny tyto prostředky mohli užít též na nich.
Dále bude pochopitelně přidána celá řada nových zbraní, jmenuje třeba zvláštní granátomet, jehož magnetické granáty se doslova přisají na vozidlo, než vybuchnou. Vše nasvědčuje tomu, že některé zbraně byly vymyšleny přímo proti konkrétním typům vozidel a letounů. Najdeme tu například protiletecké střely nebo speciální Shock Rifle, která na vozidlech zanechá skutečně viditelné stopy poškození. S tím souvisí též nová funkce pro oblíbenou Link Gun na mapách pro Onslaught, a tou bude schopnost opravovat poškozená vozidla, a také obnovovat druhým týmem zničené kontrolní uzly tak, aby se daly znovu obsadit a použít do spojení.
Jak bude nový Unreal Tournament 2004 vypadat, zjistíte podle šesti dalších obrázků, přidaných do naší galerie. Jednoduše se dá říct, že hra působí vizuálně stejně dobře jako její předchůdce. Hratelnost otestujeme buď až po vydání v listopadu, nebo ještě o něco dříve, pokud se ovšem tvůrci rozhodnou vydat - stejně jako v případě UT2003 - ukázkovou demoverzi.