MMORPG Tabula Rasa od Richarda Garriotta
zdroj: tisková zpráva

MMORPG Tabula Rasa od Richarda Garriotta

15. 5. 2004 9:19 | Obrázky | autor: Redakce Games.cz |

Společnost NCsoft Corporation se přijela na E3 pochlubit několika svými masivně multiplayerovými projekty, některé z nich si zde návštěvníci mohli dokonce vyzkoušet.

Jedním z těchto projektů je stále ještě připravovaná MMORPG Tabula Rasa, o které jsme vás informovali právě před třemi lety. Až teď ale naleznete v naší galerii také nějaké ukázky. Tabula Rasa je dílem legendárního tvůrce Ultimy Online - Richarda Garriotta a také týmu Destination Games. Její název je vlastně frází, kterou někteří lidé používají k vyjádření něčeho úplně novéno, co ještě nikdy předtím nikdo neviděl. Magazín GameSpy se tomuto titulu a jeho slavnému tvůrci na svých stránkách věnuje velmi podrobně. Vydal dva rozsáhlé 5ti stránkové články, kde popisuje, čím vším hra procházela a čím také procházel a co chystá Lord British neboli Richard Garriott.

Tabula Rasa je vlastně takovou kombinací sci-fi a fantasy žánru. Její příběh vypráví o tom, jak před miliony let jedna rasa (Benefactors) zjistila, že cestování vesmírem není možné kvůli fyzikálním zákonům, a tak se rozhodla nějak modelovat realitu. Tak také přišla na způsob, jak cestovat vesmírem i bez lodí a časové dilatace. K jejich zklamání však při průzkumu nenarazili na žádnou jinou rasu, se kterou by mohli sdílet své vědomosti. I když je vesmír plný života, všechny ostatní civilizace jsou méně vyspělé. Došlo k osudové chybě. Benefactors se rozhodli prozradit tajemství jejich vyspělé technologie, což se záhy obrátilo proti nim. Technologie je zmocnila jistá rasa, která se chtěla zmocnit všeho. Přestože byla poražena, mezi Benefactory došlo k rozkolu, který vyústil v občanskou válku. Vyhrála strana Thrax, která razí myšlenku, že jakmile nějaká rasa dosáhne určitého stupně vývoje, musí být podmaněna. Tak došlo také na Zemi...

Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva Obrázek zdroj: tisková zpráva
nové obrázkykompletní galerie

Vize vývojářů se v průběhu času, jak na hře pracovali, měnila. První věc, kterou se jali vyřešit, byla redukce doby cestování. Kdyby měl člověk chodit světem třeba osm hodin a na nic přitom nenarazit, je jasné, že by to nikoho dlouho nebavilo. V rámci toho do hry včlenili i možnost teleportovat hrdinu k jeho společníkovi, výpravy se totiž budou provozovat po skupinách čtyř až šesti. To bude moci úplně každý. Ušetří se tím také dost času při společných cestách. V neposlední řadě s tím souvisí i celková velikost herního světa, který tvůrci rovněž upravili. Tabula Rasa bude obsahovat mise tří typů - Battlefield, Wargame a Missions. V prvních budou hráči bojovat proti počítačem ovládaným monstrům, v druhých bude docházet ke střetům PvP a třetí jsou zkrátka mise s řadou různých úkolů, řešení puzzlí, apod., které vám mohou zabrat jen půl hodinky, ale i několik hodin.

Na začátku hry si určíte pouze pohlaví a jméno svého hrdiny. Vše ostatní, včetně zjevu, se náhodně vytvoří při zahájení hry a dále tvaruje už během dalšího hraní. Každý měsíc budete dostávat "stipendium", které budete moci využít k vybavení svého domu, nákupu potřebných materiálů k výrobě, atd. To, co těžce během hry nabudete, ať už jsou to zkušenosti, věci nebo úrovně, neztratíte. Když váš hrdina zemře, dostanete na výběr, zda chcete začít misi znovu nebo pokračovat s tím, že vám další zkušenosti budete sbírat s 10% srážkou. Co se týče soubojů, nechali se tvůrci inspirovat konzolovkami, jako je např. Soul Calibur II. Hráč bude mít v Tabula Rasa tři základní bojové styly - Body (tradiční přímý souboj), Mind (v podstatě jde o kouzlení) a Spirit (boj s netradičními zbraněmi vycházejícími z hudebních nástrojů). Tyto styly budou mít i nepřátelé.
zdroj: GameSpy, PR

korgull

Nejnovější články