Half-Life, Max Payne i SWAT 4 mládnou díky ray tracingu
zdroj: Alex Coulter

Half-Life, Max Payne i SWAT 4 mládnou díky ray tracingu

13. 12. 2022 10:48 | Novinky | autor: Patrik Hajda |

Že má technologie ray tracing neobyčejnou moc vdechnout nový život desítky let starým hrám s prakticky minimálním úsilím, nám dokázala Nvidia třeba se hrou Quake II. I totálně kostičkovaný Minecraft vypadá díky odrazům světla v reálném čase jako hra, která vyšla včera, a stejné péče se nedávno dočkal i Portal, kde tuto technologii oceníte obzvlášť při pohledu do portálů.

A co je na tom všem nejlepší? Budoucnost, která je už za rohem. Společnost Nvidia totiž v roce 2023 uvolní nástroj nazvaný RTX Remix použitý v Portalu, který je určený právě k omlazení starých her modderskou komunitou.

RTX Remix má být navíc ještě lepší než klasický ray tracing, protože světlo se v něm v reálném čase neodráží jen jednou, ale rovnou čtyřikrát. Pokud vás zajímá, jakým způsobem budou moddeři nástroj používat, zní to docela jednoduše. „S RTX Remix běží hra na pozadí a nahrazujeme staré renderovací API a systémy renderem 64-Bit Vulkan,“ stojí v oznámení (díky Kotaku).

Jak se ale ukazuje, nakonec není potřeba čekat do příštího roku, protože první moddeři tuto funkci rozchodili už teď s „pouhým“ přesunem několika složek a příkazy ve vývojářské konzoli. Díky tomu se nám naskytuje první pohled na hry jako Max Payne, Half-Life či SWAT 4 z přelomu tisíciletí, které díky ray tracingu vypadají o poznání lépe.

Zatím se nejedná o vrcholnou podobu této technologie a nebude to tak úplně bez práce, ale jako demonstrace budoucnosti, v níž se budeme vracet ke klasikám s moderním kabátkem bez nutnosti jejich remakování (řekl někdo Mafia, Vietcong či Hidden & Dangerous?), to obstojí víc než dobře.

Nejnovější články