Velké procento hráčů dokonce používá grafické karty několik let staré a obvykle jim to stačí. Ale DOOM III svojí HW náročností stanovil nový mezní limit, a tak se pojďme podívat, co současné, ale i dřívější mainstreamové karty s touto hrou svedou a co mohou svým majitelům nabídnout.
Podle testu na stránkách FiringSquad je to v některých případech skutečně na hraně. Na 3,0 GHz stroji v rozlišení 800x600 obrazových bodů a na střední detaily dosahuje RADEON 8500 těžko snesitelných 17,4 fps. Kdysi masově prodávaná GeForce 4 Ti4200 jen o málo lepších 26,7 fps a pod hranicí 30 fps se nacházejí i některé novější kousky hardwaru. RADEON 9500 a (samozřejmě) RADEON 9600, který dostal od macešské (M)ÁTI notně osekané jádro.

První kartou, která se může pochlubit relativně "hratelným" výsledkem 31,8 fps, je dnes už vousatá GeForce 4 Ti4600. Kdo tuhle kartu na začátku roku 2002 koupil, ten asi neprohloupil. Poklonu je pochopitelně třeba vyseknout i RADEONu 9500 PRO, který nejenom, že se drží na skoro stejné úrovni s GeForce FX 5700 Ultra, ale je rychlejší než novější RADEON 9600 PRO a dokonce než RADEON 9600 XT s ďábelskými taktovacími frekvencemi. Je veřejným tajemstvím, že se ATI šílený nápad dát do mainstreamové karty plnohodnotné jádro z RADEONu 9700 PRO notně prodražil, majitelé R9500 PRO si ale dodnes mnou ruce.
První ligu v těchto testech hrají karty RADEON 9800 PRO a GeForce 5900 XT. Tedy modely, které v době svého uvedení na trh balancovaly někde mezi mainstreamem a high-endem, ale s postupem času se svojí cenou pomalu zařadily do mainstreamu. Jen pro pořádek uvedu, že RADEON 9800 PRO je na tom ve všech rozlišeních o 2 až 4 fps lépe než GF 5900 XT. Sláva optimalizacím, sláva novým Catalystům.
Update - Podobné výsledky zaznamenali i na X-BitLabs, když testovali snad všechny současné karty od RADEONu 9600 PRO až po GeForce 6800 Ultra. Jejich test obsahuje také porovnání kvality obrazu.