HW aktuality: hráčská klávesnice, R9800 brzy
zdroj: tisková zpráva

HW aktuality: hráčská klávesnice, R9800 brzy

3. 4. 2003 15:15 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |

- Jak jsou na tom chladiče dodávané spolu s procesory AMD Athlon? Jsou lepší než ty volně...

Jak jsou na tom chladiče dodávané spolu s procesory AMD Athlon? Jsou lepší než ty volně prodávané a jsou vůbec pro procesory AMD dostačující? Malý testík na Tom's Hardware na to dává alespoň částečnou odpověď. Do testu je zahrnuta i novinka od Coolermaster, chladič Aero 7, jehož větrák má lopatky podobné hnacím kolům kolesového parníku, a který si nevede úplně nejhůř.

ATi dnes oficiálně oznámila, že čipy Radeon 9800PRO jsou dostupné výrobcům grafických karet a OEM partnerům. A pokud se nejedná o nějakou unáhlenou tiskovou zprávu, může to znamenat, že se dočkáme Radeonů 9800PRO brzy i v našich obchodech. Nicméně pokud si nVidia pospíší s NV35, potom se průtahy s uvedením R9800PRO na trh ATi asi příliš nevyplatí. Podle DigiTimes se koncem dubna dostanou na trh i karty s čipy Radeon 9600 určené pro střední segment trhu.

Obrázek zdroj: tisková zpráva Na nejrůznější herní periferie, jako volanty, joysticky a speciální hráčské myši už jsme si téměř zvykli. Ale teď si ještě budeme muset navyknout i na speciální herní klávesnice, designované přímo pro konkrétní hru. A jak taková klávesnice funguje? Skláda se ze dvou částí - z podstavce a z vyměnitelného vršku, jehož design a rozložení kláves je uzpůsobeno přímo konkrétní hře. Možná díky tomuto zajímavému vynálezu odpadnou věčné dohady, jestli je lepší hrát na W.A.S.D, nebo na kurzorových šipkách.

SiS se se svým čipsetem, který má číselné označení 658, pokouší vzkřísit zašlou slávu pamětí typu RDRAM, které ve své nejnovější verzi stále poskytují počítačům největší datovou propustnost. Možná, že se levný čipset SiS na trhu ujme, neboť už se našlo pár výrobců základních desek, kteří ohlásili první modely motherboardů s touto novinkou. Nicméně, stále jsou tu (a budou) paměti typu DDR, které jsou masově oblíbené a které výrobci nemusí zdlouhavě licencovat a proto je obtížné odhadnout, zda se tato novinka někomu vyplatí. Test novinky naleznete zde.

První díl našeho ohlédnutí do historie slavného výrobce grafických čipů 3Dfx sklidil před týdnem velký úspěch a už zítra se můžete těšit na druhou část, ve které si povíme, jak to bylo ve skutečnosti s Voodoo 2 nebo Banshee a následným krachem firmy.
    V prosinci roku 1999 bylo náhle rozhodnuto. Přišel blesk z čistého nebe a nVidia uvedla na trh GeForce 256. Ani 3Dfx, ani nikdo jiný v té době neměl na trhu nic, co by jí dokázalo jakkoliv konkurovat. Čipy Voodoo 4 a 5 měly opět zpoždění a to rozhodně nebylo dobré pro finance 3Dfx, a tak její příjmy začaly velmi rychle klesat... [více zítra]
- Na 3DGPU publikovali vyjádření GSC GameWorld o nadějně vyhlížející akční hře STALKER: Oblivion Lost. V něm si dotyční vývojáři stěžují na ATi, která jim při žádostech o podporu ani neodpověděla - zatímco nVidia jim ochotně poskytla nejen potřebné rady, ale také nejmodernější hardware (NV35). Snad i proto v závěru uvádějí, že na ATi hra sice poběží rychle a stabilně, ale na kartách od nVidie (GF FX) poběží ještě rychleji a navíc prý poskytne hráči sadu unikátních efektů.

cappy

Nejnovější články