Sice nejíme, nespíme a ve dne v noci workoholikujeme, ale co bychom pro vás, naše věrné a milé čtenáře, neudělali. Dnes určitě potěším především majitele a fanoušky grafických karet s čipy ATi, ale věřím, že ani ostatní nepohrdnou možností dozvědět se něco nového nebo zajímavého ze světa. Takže pojďme na to:
| - |
zdroj:
tisková zpráva
Unreal 2 a grafické karty - na českém (spíše moravském, abych snad neurazil) PC Tuningu vyšel článek o tom, jak se dnešní grafické karty chovají ve hře Unreal II. Slušná řádka
přehledných grafů zahrnuje dosažené výkony jednotlivých karet a to zvlášť se zapnutým antialiasingem a zvlášť bez něj, takže si lze udělat v každém z mnoha případů slušný obrázek o tom, jak si jednotlivé karty vedly. Tedy alespoň přibližně.Přibližne proto, že z článku není úplně jasné, jakou metodou se testovalo. Patrně to bylo pomocí FRAPS a to je bohužel metoda, která se zrovna moc neslučuje se zásadami benchmarkování a někdy jsou její výsledky hodně divoké - ale to je čistě můj osobní názor a v tomto případě to asi jinak nešlo. Nicméně se mi rovněž nějak nepodařilo v textu článku najít několik podstatných informací, jako například v jakém rozlišení test proběhl a v jaké barevné hloubce, nebo v kombinaci s jakým procesorem, základní deskou a s jakou pamětí. Autor to patrně ještě nestihl doplnit, takže vám nejsem schopen přiblížit nějaké relevantní resumé. Také jsou záhadně vypuštěna jména výrobců jednotlivých grafických karet, tudíž je opravdu těžké říci, jestli to je test referenčních karet nVidie a ATi, nebo jde o karty jiné. Například od MSI, Herculesu, Asusu, Gigabyte, nebo snad od PGM (PGM = Pepova Garážová Manufaktura). Bohužel, i na tom docela záleží, tudíž v článku nehledejte návod, jakou grafickou kartu koupit. Jinak je občasným zpestřením i několik v pravdě netradičních dedukcí a závěrů, které v textu najdete, já se nicméně necítím být a nejsem v takové pozici, abych je mohl jakkoliv komentovat. |
| - |
Šachy kolem DirectX 9.0a - už dříve přinesly stránky Warp2Search zprávu o tom, že Microsoft potichu a nenápadně odstranil ze svých stránek update DX9.0a, který napřed stejným způsobem publikoval. Na Warp2search k celé kauze napsali:
|
| - |
zdroj:
tisková zpráva
Catalysty ještě jednou - Výkonové srovnání verze 3.1 a verze 3.2 v mnoha hrách a zvlášť v DX8.1 a v DX9.0 naleznete na FiringSquad. Testováno bylo na sestavě s procesorem Intel Pentium 4 2.8 GHz, základní deskou MSI 845PE Max2-FIR a s instalovanými 256 MB paměti Mushkin PC3200 (DDR400). Testem prošly referenční karty s čipy ATi Radeon (a jedna od Sapphire). Výsledky jsou různé, někde se výkony liší více, jinde méně a někde vůbec ne. U softwarových ovladačů ale platí jedna zásada a u Catalystů platí tato zásada patrně dvojnásob. Pokud máte nainstalovanou verzi, na které vám
všechno co chcete aby fungovalo, funguje, potom na nějaké jiné ovladače raději vůbec nemyslete. Stabilita počítače je určitě přednější než jeho výkon.Pochopitelně se najdou tací, kteří s tím zásadně nebudou souhlasit, takže pro ně tu máme link na podrobný návod, jak udělat z Radeonu 9700PRO pomocí softwarové modifikace Radeon 9800PRO a to včetně srovnání Catalystů 2.3 vs 3.2 a jinak nezbytných benchmarků. |