Drtivá většina uživatelů jeho přítomnost zpočátku nepocítí a ani ho nevyužije. Nativní verze DirectX pro Vista je totiž verze 9.0b a DirectX 9.0c, s nimiž si současná generace grafických karet s podporou Shader Model 2.0/3.0 poradí naprosto hravě. Ale s postupem času, až přijdou první DX 10 grafické čipy s unifikovanou architekturou, začne být DirectX 10 zajímavý i pro vývojáře. Trošku paradoxně se dokonce může stát, že první DX 10 čipy budou na trhu dřív, než nové Windows.
A teď něco o problémech, které můžou hráče potkat. Pokud se například rozhodne nainstalovat do počítače s Vista nějakou starší hru, nemusí instalace proběhnout korektně. Stávalo se to už na Windows XP se Service Pack 2, kdy ho některé hry nedokázaly rozpoznat a myslely si, že jde o operační systém založený na Windows ME nebo 98 - něco podobného se může přihodit i tady. Instalace se pak samovolně zruší. Chod her bude další samostatná kapitola. Některé mohou výrazně zrychlovat/zpomalovat nebo dělat jiné psí kusy vlivem nekompatibility. Mělo by se to dát vyřešit nastavením speciálního režimu každé jednotlivé hry, respektive jejího spouštěcího souboru.
Další nepříjemností může být autodetekce "nejlepšího nastavení" v mnoha hrách, kdy se hra snaží zjistit hardwarovou konfiguraci počítače, proměřit ho, a na základě těchto zjištění nastavit optimální poměr detailů a efektů ve hře pro plynulý běh. Pesimistický scénář hovoří o tom, že se může stát, že na počítačích s větší instalovanou pamětí (např. 4 GB RAM) dojde k přetížení systému. Řešení tohoto problému zatím nabídnuto není.
27. 3. 2006 22:22 | Hardware | autor: Redakce Games.cz |
Hlavní technologickou inovací pro hráče bude nepochybně DirectX 10, který bude dostupný jako součást Windows Vista.
zdroj: TechAmok