Wim Coveliers: „Warface ukáže hráčům, že free-to-play není značka nižší kvality"
zdroj: tisková zpráva

Wim Coveliers: „Warface ukáže hráčům, že free-to-play není značka nižší kvality"

10. 4. 2014 12:30 | Téma | autor: Aleš Smutný |

Dobyla s PC verzí Rusko a zabodovala i na dalších trzích po celém světě, byť s různou úspěšností. Free to play střílečka Warface od Cryteku sází na cizelovaný tříáčkový vzhled, který pohání CryEngine 3, a lákavý herní obsah, co kombinuje klasický PvP obsah i kooperativní PvE, kdy hráči spolu bojují proti umělé inteligenci. Právě tím se též Warface odlišuje od tradičních multiplayerových stříleček. Wim Coveliers, producent hry z kyjevské verze Cryteku, nám v rozhovoru potvrdil, že právě PvE součást hry je jedním z trumfů, na který tvůrci sází.

„Věříme, že PvE a kooperace skutečně obohacuje žánr. Navíc, když hrajete versus módy, pak je velmi těžké pro hráče nastavit si obtížnost zážitku, protože se odvozuje od vašich protihráčů. S kooperací máte možnost vzít partu kamarádů, a když máte chuť prostě jít střílet nepřátele a jen se bavit. … Na kooperativní mise jsme vážně hrdí.“

Nyní se Warface řítí na konzole, přesněji řečeno na Xbox 360, kde vychází 22. dubna. Pro Crytek jde o docela významnou událost. Ačkoliv nejsou první, kdo zkouší free to play model na konzolích, rozhodně patří mezi pionýry a ke své misijní činnosti si berou grafické pozlátko, které neodpovídá zaběhlé představě o free to play hrách.

„Nejsme jediní, kdo říká, že free to play na konzoli má místo,“ vysvětluje Coveliers a pokračuje: „Ale myslím, že to, co musíme udělat, je ukázat konzolovým hráčům, že nálepka free to play není známkou kvality, jakou dostanete. My chceme s Warface ukázat, že označení jen definuje, jak hru prodáváte, protože jde o dva velmi odlišné modely. Zároveň to ale nedefinuje kvalitu hry.“

zdroj: Archiv

Vydání Warfrace na X360 s sebou nese i fakt, že potřebujete k jeho hraní mít zaplacený Gold na Xbox Live. Zní to jako standard pro konzolové hráče, ale vyvstává otázka, zda se Crytek alespoň trochu nebojí, že by mohl tento fakt tak trochu odradit část potenciálních zájemců právě o free to play tituly.

„Nebojíme se toho. Gold musíte mít pro každou hru, kterou na Xbox Live hrajete online. Platíte i svému internetovému poskytovateli. Navíc, nejde o to, že byste platili jen za Warface, platíte za přístup ke všem titulům online. Myslím, že by bylo vážně divné, kdybychom byli jediným multiplayerovým titulem, který nevyžaduje Xbox Live Gold,“ vyvrací možné obavy Coveliers.

Jistota Cryteku ostatně vychází i z toho, že Xbox 360 edice cílí na trochu jiné publikum, než je to PC. I když hra bude stejná a Coveliers potvrdil, že se primárně liší ovládáním a uživatelským rozhraním přizpůsobeným gamepadu, na PC a X360 existuje odlišné publikum.

„Na PC je free to play více zavedené než na konzolích. Západní Evropa a Severní Amerika jsou velmi silné trhy, které vychází z konzolí. Jsme zvědaví, jaká bude reakce a hodně si od vydání X360 verze slibujeme. Ale obě verze mají své místo - PC i konzolová.“

Je jasné, že Crytek na konzolovou verzi Warface hodně sází a rád by skrze něj rozrazil vody free to play stříleček na konzolích.

warface zdroj: tisková zpráva

Logicky vás napadne, že by měla hra zamířit na pole neorané, tedy nové konzole. Coveliers byl ale nepřekvapivě na tohle téma nekonkrétní. Respektive, nechtěl nic potvrdit s tím, že teď se celý vývojářský tým napříč Crytekem soustředí na dokončení X360 edice - aby fungovala co nejlépe a co bude dál, to se uvidí.

„Momentálně neplánujeme žádné next-genové verze.“ Je logické, že vstupní branou má být X360 kvůli obrovské hráčské základně - je kde odchytávat hráče, kteří hledají ekvivalent ke svým dosavadním hrám, navíc zdarma. Pokud si chcete X360 edici Warface osahat na vlastní analogy, zapište si do kalendáříčku 22. dubna. Vyzkoušení nic nestojí (pokud už máte GOLD) a třeba vám jeden z herních módů (ať už versus PvP, nebo kooperativní mise v PvE) sedne.

Nejnovější články