Vývojář Metro: Last Light si stěžuje na procesor ve Wii U
zdroj: tisková zpráva

Vývojář Metro: Last Light si stěžuje na procesor ve Wii U

21. 11. 2012 11:59 | Téma | autor: Aleš Smutný |

S poměrně nečekaným a na poměry určitého profesního kodexu možná i (trochu) kontroverzním...

S poměrně nečekaným a na poměry určitého profesního kodexu možná i (trochu) kontroverzním prohlášením přišel jeden z šéfů vývoje Metro: Last Light, Oles Šiškovcov. Wii U mělo být jedním z portů této hry a dokonce mělo využívat druhého displeje, ale podle Šiškovcova na to možná nedojde kvůli "nedostatkům" v hardwaru nové konzole, přesněji řečeno v oblasti procesoru.


„Wii U má otřesné, pomalé CPU“, prohlásil naplno vývojář. Jeho kolega, Huw Beynon si přisadil a šance na vydání druhého Metra na Wii U snížil na mizivé. „Když jsme se na to dívali v prvních fázích, mysleli jsme, že to pravděpodobně zvládneme. Jenže dopad, který by port měl na celkové kvality hry a jejich snížení, by byl takový, že jsme došli k tomu, že to momentálně nemá cenu. Můžeme se k tomu v budoucnu vrátit, ale teď vám nebudu nic slibovat“.

Jsou to poměrně nepříjemné zprávy, protože Wii U nyní potřebuje co nejvíce rozšiřovat svou nabídku tradičních, multiplatformních, titulů. Je pravda, že kolem CPU konzole a jeho slabin, se toho namluvilo hodně zvláště po prohlášení Akihira Suzukiho. Na druhou stranu, na konzoli vyšly jiné velké tituly bez toho, aby si vývojáři na něco stěžovali, tím spíše řekli, že to prostě nejde. A i uživatelé konstatují, že až na drobné problémy vše běží v pohodě.

Jistě, Metro: Last Light může být na procesor opravdu hodně náročné a opravdu by ústupky mohly způsobit přílišnou degradaci hry. Na druhou stranu, není to ani příliš citlivé vyjádření a rozhodně může nadělat dost zlé krve. 4A Games budou potřebovat pozitivní PR, protože THQ se sice včera podařilo vyřešit část svého zadlužení, ale stále balancuje na hraně velkých problémů. A oba subjekty tak budou potřebovat co největší odbyt pro své tituly, Metro nevyjímaje.

Klasik by tak mohl říci – takhle se kriket nehraje a v byznysu nejedná. Zrovna Wii U mohlo představovat pro nové Metro docela dobrou šanci, jak se zviditelnit u trošku jiného publika, než jsou fanoušci. Ale jak bylo řečeno, pokud by se problémy s CPU měly projevit na kvalitách hry, nemělo by to smysl. Každopádně, s Metro: Last Light se na Wii U, alespoň pro tento okamžik, můžeme rozloučit.

Nejnovější články