Valve chce s Big Picture módem vytlačit konzole z obýváku
zdroj: tisková zpráva

Valve chce s Big Picture módem vytlačit konzole z obýváku

10. 9. 2012 17:31 | Téma | autor: Petr Poláček |

Z hlavy už si ani nevzpomenu, kdy jsme na Games psali o Valve ve spojení s nějakou její hrou. To je pořád hardware sem, podpora Linuxu tam, Greenlight, Windows 8, brýle s virtuální realitou… a teď Big Picture mód. Ještě během dneška by totiž měla začít beta (těžko říci, v jakém rozsahu) této „konzoloidní“ verze Steamu, která je určená pro použití na velkých TV obrazovkách a s ovladačem v ruce. V době psaní těchto řádků beta Big Picture módu ještě nebyla v oběhu, ale obsáhlý článek na Kotaku o této nové funkci Steamu prozrazuje první poslední, takže si můžeme shrnout to nejdůležitější.

Big Picture mód je vlastně alternativní verze Steamu pro velké TV v obýváku, kde dle názoru Valve tráví většina lidí svůj herní čas. Big Picture přichází s totálně předělaným uživatelským rozhraním, velkými ikonami i fonty, s velkými obrázky a ovládáním přizpůsobeným gamepadu, přestože podporovaná je klávesnice i myš. Ostatně, Big Picture mód si můžete zapnout i na PC monitoru, ale prý to nemá moc smysl. Jak hlásá autor článku na Kotaku, Big Picture plní svou funkci nejlépe na velké TV.

Všechny standardní funkce Steamu by měly být v Big Picture módu dostupné. K tomu si přidejte zabudované appky na Facebook, Youtube, Twitter atd. Zajímavě ale zní jednak nový browser uzpůsobených pro ovládání gamepadem, ale také zbrusu nový způsob zadávání textu s pomocí gamepadu. Ve Valve se zamysleli a došlo jim, že psát něco na gamepadu volbou písmenek na virtuální verzi QWERTY klávesnice je dost pomalé a otravné. Navrhli tedy systém, v jehož rámci rozhodli písmenka do osmi okvětních lístků lotosu, po nichž se rychle a přirozeně pohybuje člověk analogovou páčkou gamepadu.

Příslušné písmenko pak volí stiskem jednoho ze čtyř tlačítek, což je rychlejší a jednodušší už jen když si to představím (vám to bude jasné též, hned jak se mrknete na obrázek na Kotaku). Názorně to ukazuje, že lidé ve Valve opravdu přemýšlí trošku jinak a myslí i na věci, na které ostatní kašlou, protože je považují za standard – i když je to standard otravný.

zdroj: Archiv

Valve se nijak netají tím, že se skrze Big Picture mód snaží jít po krku konzolím a vytlačit je z obýváku. Valve považuje uzavřené systémy konzolí, v jejichž rámci musí i obyčejný update hry firma schvalovat, než vyjde, za přežité a vývoj brzdící.

Na otázku Kotaku, zda tedy Big Picture máme brát jako předvoj nějaké verzi Steam konzole, o které se spekuluje už nějakou dobu, však přišla rozumná odpověď, která odpovídá filozofii Valve.  Greg Coomer, vedoucí týmu odpovědného za Big Picture mód, zdůraznil, že prioritou Valve je Big Picture mód zprovoznit, a pak se učit a pozorovat reakce uživatelů. K čemu Big Picture používají, kterou součást nejčastěji používají, jestli Big Picture vůbec používají….

Pokud Valve uvidí, že je o Big Picture mód zájem, tak by dle slov Grega Coomera něco jako Steam konzole dávalo smysl. Nic takového ale rozhodně není dopředu naplánované. Valve chce sbírat data, porovnávat je a zjišťovat, oč uživatelé stojí, co je jim jedno, co jim vadí.

Krom jiného nyní Valve čeká přesvědčování vývojářů, aby do svých her přidávali nativní podporu Big Picture módu, zejména v podobě herních funkcí, které jsou při hraní na velké TV v obývácích běžné, zatímco u PC, kde člověk sedí sám, potřeba moc nejsou. Příkladem budiž třeba podpora splitscreen multiplayeru a podobně. Právě přizpůsobení her specifikům hraní v obýváku s gamepadem, na velké TV a třeba i ve více lidech podle mého rozhodne o tom, jak se Big Picture mód mezi uživateli uchytí.

Nejnovější články